اصفهان شرق

منتقد شدید توسعه صنعت در بالادست رودخانه زاینده‌رود هستیم

کدخبر: 22970
1393/04/16 در ساعت 12:26

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده در جمع نمازگزاران جمعه در محل مسجد جامع شهر ورزنه با توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، به آیه 183 سوره بقره اشاره و اظهار کرد: روزه نه تنها بر مسلمانان که به امت دیگر هم وارد شده است که از مهم‌ترین اثر روزه تقوا و خداترسی در ظاهر و باطن است.

وی به روایتی از ائمه معصوم اشاره کرد و گفت: روزه نیمی از صبر است و کسی که روزه داری می‌کند گویا برای خود امتحان صبر را انجام می‌دهد تا در برابر مشکلات دنیوی و اخروی صبور باشد.

امام جمعه ورزنه در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان ماه ایثار و گذشت است ماه رسیدگی به محرومین و مستمندان که باید به این مهم بیشتر توجه بشود.

وی به تاسیس حسابی جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج اشاره و بیان کرد: به همت علماء عزیز و روحانیون بزرگوار حسابی جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج در نظر گرفته شده است که با توجه به هزینه‌های گزاف جهت درمان این بیماران باید به صورت ویژه به این حساب کمک کرد تا این عزیزان بتوانند برای این بیماران خدماتی را انجام دهند.

صادق‌زاده با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان گفت: دهم ماه مبارک رمضان روز وفات حضرت خدیجه است که این بانوی بزرگ اسلام در جهت ترویج دین تمام دارایی و ثروت خود را صرف نمود، این بانوی گرامی اولین زن مسلمانی است که به پیامبر ایمان آورد و باید راه و روش زندگی ایشان و دختر بزرگوارش حضرت فاطمه الزهراء (س) سرمشق و الگوی زنان و مردان ما قرار بگیرد.

امام جمعه ورزنه با انتقاد شدید از وزیر صنعت، معدن و تجارت در جهت توسعه صنعتی در بالادست زاینده رود اظهار کرد: امروز صنعتی که در بالادست استان اصفهان وجود دارد جز خشکسالی و آلودگی برای مردم سودی نداشته است و من تعجب می‌کنم از این تفکرات. باید همه مسئولین بدانند و خصوصاً وزیر محترم صنعت معدن و تجارت که اولویت آب در گرو اجازه حق آبه‌داران است که این حکم شرعی و قانونی است چه برسد به اینکه صنعت به واسطه درآمدی که برای تهران دارد اولویت اول بشود.

وی تصریح کرد: مردم شرق اصفهان و حوضه زاینده رود این گونه صحبت‌ها را به پای مسئولین استان نمی‌گذارند و همچنان امیدوارند و آماده جهت برطرف شدن مشکلاتشان هستند و از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم که نسبت به این گونه نظرات غیر کارشناسانه برخورد لازم و جواب مقتضی را بیان نمایند.

صادق‌زاده گفت: مردم ما امیدوارند و قدردان زحمات مسئولین هستند و خواستار اجرایی شدن طرح 9 ماده‌ای جهت احیای زاینده رود هستند و خود را جهت کشت پاییزه آماده نموده‌اند و باید مسئولین هم جهت بستر سازی رودخانه زاینده رود در بالادست اقدام نمایند و هم از برداشت‌های غیرمجاز و بیش از اندازه آب به جد جلوگیری نمایند تا مردم جهت کشت، داشت و برداشت محصولشان در آینده دچار مشکل نشوند.

منبع: فارس