سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:30 - دوشنبه 16 تیر 1393

حجت الاسلام «مجتبی سپاهی»:

به جای استیضاح بايد از وزير علوم تشكر كرد

يك استاد دانشگاه اصفهان، در خصوص عملکرد فرجی دانا وزیرعلوم و تحقیقات گفت: اگر ما تحلیلی در ارتباط با بحث‌‌‌هایی که در یک سال گذشته مطرح شد، داشته باشیم به طور طبیعی اصلاح ساختارمندی از سوی وزارت علوم در این مدت صورت گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام «مجتبی سپاهی»فزود: اگر عملکرد و تلاشهای وزارت علوم را منصفانه نسبت به 8 سال گذشته بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید به جای استیضاح آقای فرجی دانا باید از وی تشکر کرد.ب رخی افراد باتوجه به نگاههای خاصی که به وزارت علوم دارند، خواهان این هستند وزارتخانه بر طبق میل آنان رفتار کند و دکتر فرجی دانا تمام نیروهایی که آنان دوست دارند را استخدام کند که این تصور غیر منطقی و غلط است.

استاد دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است ولیکن نگاه باید کارشناسانه باشد تا این قبیل مشکلات ایجاد نشود. نمایندگان اعلام کردند که وزیر علوم به توصیه‌ها توجه نمی‌کنند. بهتراست شفاف سازی شود منظورشان از توصیه‌ها چه چیزی است.اگر منظور آنان روسای دانشگاهها است، این روسا بسیار معتدل بوده و قانونی انتخاب شده‌اند. وی در ادامه تصریح کرد: امروز وزیر علوم در تیغ استیضاح نمایندگان قرار دارد که بیشتر شبیه یک بازی سیاسی است. حال این سوال پیش می‌آید، که اگر فرجی دانا وزیر علوم نباشد چه کسی جایگزین وی خواهد شد.اگر چندین فرجی دانا هم بیایند مشکلات 8 سال گذشته برطرف نخواهد شد.

وی در ادامه در خصوص سیاسی شدن فضای دانشگاهها و افت تحصیلی دانشجویان گفت: قاطبه اساتید و دانشجویان احساس شادی دارند و هیچ فعالیت سیاسی در دانشگاهها دیده نمی‌شود. افرادی که تصور می کنند دانشگاهها با افت تحصیلی مواجه هستند، باید ببینند آیا این افت تحصیلی مربوط به یک سال بوده و یا به 8 سال گذشته باز می‌گردد. ممکن است افت تحصیلی وجود داشته باشد ولیکن عوامل اجتماعی و سیاسی متعددی در این قضیه دخیل هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد یک ساله وزیر علوم افزود: عملکرد آقای فرجی دانا نسبت به سال گذشته بسیار مثبت است، و به نمایندگان محترم مجلس توصیه می کنیم از نزدیک این مسائل را رصد کنند و باتوجه به گزارشاتی که از طریق دوستانشان اعلام شده، رفتار نکنند. من توصیه می کنم این افراد خود را به جای وزارتخانه بگذارند و اجازه دهند دولت کار خود را انجام دهد و سنگ اندازی نکنند. وی در پایان افزود: استیضاح وزیرعلوم تنها با گذشت 8 ماه از فعالیت دولت کار بسیار عجولانه‌ای است.و به نظر بنده روند دانشگاهها بسیار مثبت بوده و در جهت منویات رهبر معظم انقلاب در حال حرکت هستند.

منبع: برنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.