سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 17:55 - یکشنبه 15 تیر 1393

نایب رییس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان:

برداشت های بالا دست زاینده رود کنترل نمی شود/ کشاورزان منتظر آب پاییزی می باشند

نایب رییس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: با توجه به مصوبه ستاد بحران وزیر نیرو در دادن آب کامل جهت کشت پاییزه به کشاورزان شرق اصفهان، متاسفانه کنترلی بر برداشت های بالا دست وجود ندارد.

کاظم محمدی نایب رییس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق به بازدید صنف کشاورزی از مسیر زاینده رود اظهار داشت: متاسفانه با وجود قول های داده شده توسط وزیر نیرو هیچ کنترلی در بالا دست خصوصا از سد تا سد نکوآباد نیست و نسبت به سالهای گذشته 2 الی 3 بند جهت برداشت آسان تر آب توسط کشاورزان استان چهار محال بختیاری احداث شده است و کشاورزان توسط تراکتور بدون هیچ پروانه ای آب را به زمین های خود هدایت می کنند.

نایب رییس صنف کشاورزی با اشاره به برخی برداشت ها در اصفهان گفت: از 5 متر مکعب آبی که از چشمه لنگان و خدنگستان به طرف سد جاریست به دلیل برداشت های انجام شده در خود اصفهان( فریدن و فریدون شهر) حدود نیم متر مکعب آن وارد دریاچه زاینده رود می شود.

وی با ابرازنارضایتی از عملی نشدن وعده های وزیر نیرو در ذکر مصوبات سفر به اصفهان افزود: وزیر نیرو در سفر به اصفهان قول هایی در جهت مساعد شدن وضع کشاورزان در جمع اعضای صنف و استاندارداد ولی این وعده ها عملی نشد و ما خواهشمندیم تا دیر نشده و زمان را از دست نداده ایم وعده ها عملی شود و نظارت کامل بر برداشت های بالا دست صورت گیرد تا باعث نگرانی در این زمینه نباشیم.
محمدی به500 میلیون متر مکعب آب جهت کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: کشاورزان شرق اصفهان آب کامل را جهت کشت پاییزه نیاز دارند و بر اساس مصوبه ستاد بحران با امضای وزیر و مسئولین استان که فیلم پخش شده آن از شبکه 5 اصفهان در صنف کشاورزان موجود می باشد، طبق مصوبات می بایست آب کامل به سوی مزارع شرق اصفهان وارد شود تا کشاورزان بدون هیچ نگرانی از تحقق این وعده و مصوبه به آب حقابه ی خود بر سند و همه ی این وعده ها با کنترل های دقیق امروز انجام خواهد شد.

نایب رییس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به وضعیت معیشتی کشاورزان گفت: واریز مبلغ خسارت جهت استفاده صنایع از آب حقابه دار اجرا نشد و تا این زمان پولی از این بابت به حساب کشاورزان واریز نشده است و این در حالی است که وزیر نیرو از 70 میلیاردتومان به کشاورزان حوضه ی زاینده رود خبر داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.