سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - یکشنبه 15 تیر 1393

مصرف ۱۰۰ هزار لیتر آب در چیلرهای ادارات دولتی اصفهان/ ساخت هتل در اصفهان حساسیت زاست

سید احمد شریعتی ظهر شنبه در بخش تذکرات اعضای شورا در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: صرف این میزان آب در ادارات در حالی است که حداکثر یک هزار نفر این میزان آب را مصرف می کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛

وی با بیان اینکه تهویه مصرف آب در ادارات دولتی بیش از حد معمول است، افزود: لازم است که در بحران آب به مصرف آب در چیلرها و میزان مصرفی کارکنان ادارات توجه لازم شود.

شریعتی با بیان اینکه هم اکنون در حال انجام مقدمات لازم برای بودجه‌ریزی شهرداری برای سال آینده هستیم، اظهار کرد: در تدوین و تنظیم بودجه باید عدالت‌محوری برای تمام مناطق ۱۵‌گانه شهرداری مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ضرورت توجه به مناطق محروم اشاره و ادامه داد: در تدوین بودجه باید بودجه‌های مشخصی برای مناطق و لکه‌های محروم شهر در نظر گرفته شود و باید در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم تلاش کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در صورتی که برای مناطق محروم پروژه‌های شاخص پیش‌بینی نشود، این مناطق توسعه پیدا نمی‌کنند، تصریح کرد: در صورت عدم اجرای پروژه‌های شاخص در مناطق محروم تا ۱۰ سال آینده نیز شاهد محرومیت‌زدایی از این مناطق نیستیم.

وی به وجود مشکلات و معضلات بسیار در مناطق محروم شهر اشاره کرد و افزود: در مناطق چهار، ۱۵ و مناطق دیگر شهر مشکلات بسیاری وجود دارد و مسئولان باید درصدد شناسایی مشکلات و معضلات موجود در این مناطق باشند.

شریعتی تاکید کرد: مشکلات و معضلات موجود در مناطق حاشیه‌ای شهر باید شناسایی شود و نقاط محروم موجود در سطح شهر باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص بحران آب اصفهان گفت: در اصفهان بحران کمبود آب شرب وجود دارد، این در حالی است که در استان هم‌جوار برداشت‌های غیرقانونی و غیر شرعی از آب می‌شود و مسئولان نیز از آنها حمایت می‌کنند.

نورالله صلواتی تصریح کرد: قصه پر غصه آب اصفهان همچنان ادامه دارد و آب رودخانه زاینده‌رود از کف رفته و هر روز با توجه به تشکیل شورای مدیریت یکپارچه و به هم پیوسته آب، اقدام عملی و جدی انجام نشده و هر روز شاهد برداشت غیرقانونی و غیر شرعی آب هستیم.

وی افزود: در یکی از مناطق اصفهان، شخصی اقدام به لوله‌گذاری کرده و مسئولان استان نیز برای آبیاری از او حمایت می‌کنند و همه مردم در مورد آب و وضعیت زاینده‌رود از ما سوال می‌کنند و ما جواب مثبتی برای آنها نداریم در صورتیکه می‌توان به راحتی جلوی برداشت غیر قانونی و غیرشرعی آب را گرفت که این نیاز به تدبیر دولت و مسئولان دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در منطقه ۶ اصفهان چاه‌های آب خشک شده که این شروع کار بوده و به زودی بقیه چاه‌ها نیز خشک می‌شود و فضای سبز اصفهان از بین می‌رود که ما پیشنهاد می‌کنیم که آبی که در مسیر زاینده رود حاری بوده به عنوان سرمایه‌های شهری حفظ شود که متاسفانه تا امروز توجهی به آن نشده است.

وی بیان کرد: به دلیل خشک شدن آب سطحی، مردم برای آبیاری فضای سبز در خانه‌های خود از سهم آب شرب استفاده می‌کنند که این موضوع بحران آب آشامیدنی را بیشتر نشان می‌دهد این در حالی است که در استان هم‌جوار برداشت‌های غیرقانونی و غیر شرعی از آب می‌شود و مسئولان نیز از آنها حمایت می‌کنند.

صلواتی بیان داشت: در اصفهان لوله‌گذاری‌های غیر مجاز پلمپ می‌شود اما در استان‌ همجوار از برداشت غیرقانونی آب حمایت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکل نبود زمین مناسب برای احداث مکان‌های ورزشی در اصفهان هنوز برطرف نشده است و همچنان این موضوع همانند گذشته سبب به هدر‌رفتن اموال می‌شود.

رسول جزینی اظهار کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان به عنوان متولی نظارت بر داشتن و نداشتن نماز‌خانه‌ها در مکان‌های فرهنگی است، اما این مجموعه از وجود نماز‌خانه برخوردار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه طی ۹ ماه گذشته تذکرات متعددی را به مسئولان مختلف طراحی و اجرای ورزشگاه‌ها در اصفهان داده‌ایم، تصریح کرد: این تذکرات در راستای عدم اصولی بودن، غیر‌استاندارد بودن و عدم استفاده بهینه از زمین‌های ورزشی بوده است.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص افزایش تعداد هتل‌های سطح شهر اصفهان گفت: اگر چه در حال حاضر کمبود جدی در این حوزه داریم اما این تغییر کاربری و افزایش باید با دقت لازم انجام گیرد.

غلامرضا شیران با اشاره به اینکه بدنبال این افزایش باید محلی برای افزایش درآمدها و جذب سرمایه‌ها صورت بگیرد، بیان داشت: افزایش هتل ها نیاز به یک تحلیل اقتصادی از سوی شهرداری، گردشگری و مشارکت میراث فرهنگی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین افزایش هتل ها را در حالی مناسب خواند که در احداث و انتخاب مکان سلیقه‌ای عمل نشود و گفت: ساخت هتل یک مسئله ملی است و تنها نمی‌توان در سطح استان به تصمیم‌گیری رسید.

جهانگیری به فاجعه جذب سرمایه در این حوزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دولت توجه خاصی را به این حوزه مبذول دارد.

جان نثاری، از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باگلایه از عملکرد برخی از ماموران شهرداری گفت: بعضی از این افراد در نظارت بر زمین برای ساختمان سازی و اعطا مجوز در برخی اوقات مردم را مجبور به سپردن طراحی ساختمان به آنها می‌کنند.

وی گفت: این خلاف قانون است و هیچ مامور شهرداری نمی‌تواند طراحی ساختمانی را بدست بگیرد که در محدوده شهرداری ساختمان مورد نظر باشد.

جان نثاری خاطرنشان کرد: امکان طراحی ساختمان توسط مامور شهرداری در حالی امکانپذیر است که ساختمان سازی در منطقه دیگر شهرداری انجام بگیرد.

منبع: میهن پست

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.