سرویس: دین و اندیشه » حدیث روز 08:57 - یکشنبه 15 تیر 1393

آیت‌الله ناصری:

منتظران حقیقی از گناه اجتناب می‌کنند

این استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان گفت: منتظران حقیقی از گناه اجتناب می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله محمد ناصری بعد از ظهر دیروز با اشاره به اینکه زمین هیچ‌گاه از خلیفه خدا خالی نبوده است، اظهار داشت: امام زمان(عج) خلیفه خدا در عالم هستی است و عالم محدود به کره زمین و منظومه شمسی نیست، حضرت آدم اولین خلیفه خدا از نسل انسان روی زمین بوده‌اند و پیش از انسان نیز خلفایی روی زمین از سوی خداوند بوده‌اند.

وی، روح ملکوتی امام زمان(عج) را علت تسلط حضرت بر عالم هستی توصیف کرد و ادامه داد: از آن جهت که امام زمان از روح‌القدس برخوردار است هرگز دچار غفلت و خواب نمی‌شود و همواره شاهد و ناظر اعمال انسان است، تمام اعمال انسان تحت نظارت حضرت ولیعصر است و برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) باید مواظب اعمال و رفتار خود باشیم.

این استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، معنای اصلی غیبت امام زمان(عج) را عدم آگاهی و شناخت نسبت به ایشان دانست و تصریح کرد: غیبت امام زمان(عج) به این معناست که ما توانایی شناخت و درک صحیح از حضور حضرت در میان خودمان را نداریم در حالی که امام زمان همه جا حاضر و ناظر هستند.

ناصری خاطرنشان کرد: کسی که منتظر حقیقی امام زمان باشد در واقع پیرو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبانی اعتقادی شیعه است، فرهنگ انتظار بر مبنای حضور و نظارت امام زمان بر عالم هستی است و ایشان اشراف تام بر همه چیز در جهان دارند و با ظهور حضرت جهان پر از عدل و داد می‌شود و برای اولین بار حکومت عدل الهی بر جهان حاکم می‌شود.

وی در پایان فرهنگ انتظار را مفید برای جامعه عنوان کرد و بیان داشت: کسی که منتظر حقیقی باشد به خاطر اعتقادی که نسبت به مسأله ظهور و حضور امام زمان دارد مرتکب جرم، گناه و اعمال ناروا نمی‌شود و وقتی که گناه و فساد در بین افراد وجود نداشته باشد جامعه از تمام ابعاد صحت و سلامت خود را حفظ می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.