سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 00:18 - یکشنبه 15 تیر 1393

پیشگیری یک راهبرد منطقی درجلوگیری اعتیاد است

دكتر رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: پیشگیری از اعتیاد یک راهبرد منطقی،عالمانه رو به جلو و مقرون به صرفه در جلوگیری از آن است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره کل بهزیستی اصفهان: دكتر رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، ديروز بعدازظهر با مديران كل دفاتر خود، «دكتر ذكايي فرد معاون مشاوره و امور روانشناختي ، دكتر روشن پژوه معاون پيشگيري و درمان اعتياد ، دكتر فرهاد افطار معاون پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، دكتر مينو رفيعي معاون پيشگيري از معلوليت ها» در نشست خبري كه در سالن اجتماعات مديريت بهزيستي استان اصفهان با حضور سرپرست ، معاون پيشگيري و تمامي كارشناسان حوزه پيشگيري بهزيستي استان اصفهان برگزار گرديد، شركت كرد تا پاسخگوي سوالات خبرنگاران باشد.

نشست خبری روز چهارشنبه، با معارفه مسئولين كشوري و بيان مختصري از وظايف و برنامه هاي حوزه پيشگيري بهزيستي كشور در سراسر كشورآغاز گرديد.
در اين نشست ابتدا دكتر رضا زاده ، رئيس مركز توسعه بهزيستي كشور اينگونه گفت: برنامه های خود را در حوزه پیشگیری در استانها دنبال می کنیم تا با چالش های آنها آشنا و راهکارهایی برای آن برنامه ها ارائه دهیم.

رضا زاده با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی ترین دستگاه برنامه های مختلفی برای پیشگیری دارد، افزود: در این زمینه سازمان بهزيستي كشور در پنج دفتر در ابعاد مختلف به ارائه خدماتبه جامعه می پردازد.

وی با بیان ابعاد مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی حوزه سلامت گفت: دفتر پیشگیری از معلولیت های وظيفه مشاوره ژنتیک، سنجش و غربالگری شنوایی و بینایی را برعهده دارد.

رئيس مركز توسعه بهزيستي كشور، با تاکید برآموزش برای پیشگیری از معلولیت ها در سطح کشور تصریح کرد: در این زمینه دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای ارتقاء سبک زندگی مردم، با آموزش مهارت هاي زندگي در مقاطع مختلف سني، افراد را برای زندگی بهتر آماده می کند.

وی گفت: هدف دفتر خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی ارتقاء سطح سلامت روان مردم و اجراي برنامه ها و اقدامات تخصصی در اين زمينه مي باشد.

رضازاده با بیان اقدامات و فعالیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: کار ما پیشگیری است و درمان نداريم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.