سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:41 - شنبه 14 تیر 1393

شهردار اصفهان:‌

بزرگترین چالش پیش روی اصفهان آب است/افتتاح فاز نخست متروی اصفهان تا 2 ماه دیگر

شهردار اصفهان گفت: بزرگترین چالش پیش روی اصفهان آب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر دیروز به مناسبت چهاردهم تیرماه روز شهرداری‌ها در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: حق این است که مردم با برنامه‌های شهرداری و روند گزارشات سالانه آشنا شوند و آگاه باشند چرا که بودجه شهرداری‌ها را مردم تأمین می‌کنند.

وی افزود:‌ هم‌اکنون جمعیت شهرنشینی به طور متوسط در کشور 70درصد و در کلان‌شهرها حدود 85 درصد است و هر روز به تعداد شهرهای کشور افزوده می‌شود، در حال حاضر نزدیک به 350 هزار نفر از مردم تحت عنوان پرسنل شهرداری در کشور مشغول به انجام خدمت هستند.

شهردار اصفهان بیان کرد: بودجه شهرداری‌ها در کشور به صورت نقدی حدود 35 هزار میلیارد تومان و به طور غیرنقدی بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها امروز به یک ارگان چند بُعدی خدماتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شده‌اند و جزء لاینفک شهرها محسوب شده و از معدود ارگان‌هایی هستند که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: طرح مدیریت یک پارچه شهری که در برنامه‌های سه، چهار و پنج کشور هم آمده است متأسفانه به دلیل عدم اعتقاد و همت کافی مسئولان راهی به جایی نبرده است اما امروز به طور جد در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی با اشاره به صنایع دستی موجود در اصفهان گفت:‌ اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان محسوب شده و در نظر گرفتن چنین پتانسیل و ظرفیتی در برنامه‌ریزی‌های شهری بسیار مهم است.

شهردار اصفهان ادامه داد:‌ از جمله سیاست‌های کلانی که مد نظر مدیریت کلان‌شهر اصفهان است عبارت بوده از توسعه متعادل و متوازن شهر بدون تبعیض منطقه‌ای، توجه ویژه به محله‌محوری، معرفی شهر اصفهان در بعد ملی و بین‌المللی،‌گسترش حمل و نقل همگانی و موتوری، بازسازی و ایجاد معماری اسلامی درخور این شهر، توجه به رکن خانواده و ارائه خدمات الکترونیکی است.

وی در ادامه با تأکید بر شعار سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان بر امر فرهنگ، گفت: شهرداری اصفهان نیز به عنوان یک ارگان برنامه‌محور شعار سال خود را «سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست» قرار داده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه امسال، 329 میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری اختصاص یافته است عنوان کرد: قطعاً عدم پیشرفت فیزیکی مناسب قطار شهری اصفهان در یک دهه گذشته یکی از نگرانی‌های جدی شهروندان اصفهان است، لازم می‌دانم در این باب اشاراتی به عمده دلایل عقب‌ماندگی افتتاح این پروژه بکنم.

این مسئول پیرامون بحث دلایل عقب‌ماندگی افتتاح پروژه متروی اصفهان اظهار کرد: عدم وحدت مدیریت در ساختار تشکیلاتی قطار شهری، چند مدیریتی در آن ساختار، تمرکززدایی در خرید واگن قطارهای شهری، توجه به بافت‌های تاریخی این شهر و عدم اختصاص بودجه کافی را از دلایل اصلی بحث یادآور شده دانست.

وی با بیان اینکه فاز نخست قطار شهری اصفهان از ایستگاه پاسداران تا میدان شهدا در سال 93 و حداکثر دو ماه آینده افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: برای راه اندازی فازهای دو و سه پروژه متروی اصفهان در بحث خرید واگن‌های آن مشکل جدی داریم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: بزرگترین چالش شهر اصفهان آب است، من نمی‌توانم به عنوان شهردار اصفهان نگرانی خود را از خشک شدن زاینده‌رود اعلام نکنم.

وی گفت: برای ما اصلاً‌ به هیچ وجه قابل قبول نیست که پروژه بهشت‌آباد که حاصل بیش از 13سال کار کارشناسی شده است، متوقف و یا تغییر کند. اقداماتی که امروز وزیر نیرو در حال پیگیری آن است برای مردم اصفهان قابل قبول نیست، جدا کردن زاینده‌رود از اصفهان جدا کردن تمدن از نصف جهان است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.