اصفهان شرق

مواضع رییس جمهور در سازمان ملل، مواضع اصلی انقلاب است

کدخبر: 2276
1392/07/06 در ساعت 12:03

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب؛ حجت ‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر ورزنه اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در زندگی مسلمانان ایثار است. ایثارکه به معنای از خود گذشتگی و ترجیح و برتری است و در اخلاق اسلامی به معنای گذشت از خود به نفع دیگران است. اینکه درباره چیزهایی که خود به آن نیازمندیم، دیگران را بر خود ترجیح دهیم.

وی افزود: در کل از خود گذشتگی در راه و به دستور خداوند را ایثار می نامند. زمانی ایثار در خصوص مال انسان و زمانی در خصوص جان انسان است که در این رابطه به برخی ایثارگر میگویند که جان خود در راه خدا عرضه داشتند. نمونه بارز این افراد در عصر حاضر جانبازان و رزمندگان 8سال دفاع مقدس هستند که بحق ایثارگران واقعی هستند.

حجت الاسلام صادق زاده در ادامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ابراز داشت: مجاهدت های بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان در دوران دفاع مقدس ایثارگرانه و ستودنی است.

امام جمعه ورزنه با اشاره به سالروزشکست حصر آبادان در 5 مهر سال 1360 ابراز داشت: در 5 مهر ماه زمانی که امام(ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، مردم نشان دادند که درتبعیت محض از ولی هستند و همه از همه جای ایران به پا خواستند و حصر آبادن شکسته شد. مرحبا بر رزمندگان ما و مرحبا بر مردم ما.

حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه ورزنه در بخش دیگری از سخنان خودگفت: شاید برخی موارد ما متوجه نشویم اما خیلی از کارهایی که مسئولین در جهت تامین امنیت انجام میدهند اینها با روحیه ایثار و با از خود گذشتگی امکان پذیر میشود. سربازان گمنام امام زمان(عج)، بسیجیان فداکار ،سپاهیان عزیز، ارتشیان توانمند و نیروی انتظامی خستگی ناپذیر،  اینها امنیت را برای ما ارمغان آورده اند که جای قدردانی و تشکر است.

امام جمعه ضمن اشاره به سخنان اخیر ریاست جمهوری در سازمان ملل ابراز داشت: انصافا مواضع صلح طلبانه و اعتماد سازی که ایشان بیان داشتند مواضع اصلی انقلاب ماست. ما زور نمی گوییم و زیر بار زور هم نمیرویم.

وی در ادامه اعلام کرد: انتخابات صنف کشاورزان کاری صنفی است و بنده از هیچ فرد یا گروهی حمایت نمیکنم ولی از عزیزانی که این توانمندی را درخود دیده ودر انتخابات شرکت کنند وکشاورزان هم به آنها اعتماد و انتخابشان کنند نهایت حمایت را خواهم کرد.

ایشان در قسمت پایانی خطبه های خود اضافه نمود: آمدن یا نیامدن ادارات به منطقه و شهر درحوزه مسئولیت امام جمعه نیست لذا بنده در این امور دخالتی نمیکنم.

امام جمعه شهر ورزنه در پایان اعلام کرد: بنده بدنبال مرتفع شدن مشکلات شرق اصفهان، خصوصا بخش بن رود با پیگیری های جدی و قانونی هستم.