سرویس: اجتماعی 12:03 - شنبه 06 مهر 1392

امام جمعه شهر ورزنه

مواضع رییس جمهور در سازمان ملل، مواضع اصلی انقلاب است

امام جمعه شهر ورزنه ضمن اشاره به سخنان اخیر ریاست جمهوری در سازمان ملل ابراز داشت: انصافا مواضع صلح طلبانه و اعتماد سازی که ایشان بیان داشتند مواضع اصلی انقلاب ماست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب؛ حجت ‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر ورزنه اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در زندگی مسلمانان ایثار است. ایثارکه به معنای از خود گذشتگی و ترجیح و برتری است و در اخلاق اسلامی به معنای گذشت از خود به نفع دیگران است. اینکه درباره چیزهایی که خود به آن نیازمندیم، دیگران را بر خود ترجیح دهیم.

وی افزود: در کل از خود گذشتگی در راه و به دستور خداوند را ایثار می نامند. زمانی ایثار در خصوص مال انسان و زمانی در خصوص جان انسان است که در این رابطه به برخی ایثارگر میگویند که جان خود در راه خدا عرضه داشتند. نمونه بارز این افراد در عصر حاضر جانبازان و رزمندگان 8سال دفاع مقدس هستند که بحق ایثارگران واقعی هستند.

حجت الاسلام صادق زاده در ادامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ابراز داشت: مجاهدت های بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان در دوران دفاع مقدس ایثارگرانه و ستودنی است.

امام جمعه ورزنه با اشاره به سالروزشکست حصر آبادان در 5 مهر سال 1360 ابراز داشت: در 5 مهر ماه زمانی که امام(ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، مردم نشان دادند که درتبعیت محض از ولی هستند و همه از همه جای ایران به پا خواستند و حصر آبادن شکسته شد. مرحبا بر رزمندگان ما و مرحبا بر مردم ما.

حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه ورزنه در بخش دیگری از سخنان خودگفت: شاید برخی موارد ما متوجه نشویم اما خیلی از کارهایی که مسئولین در جهت تامین امنیت انجام میدهند اینها با روحیه ایثار و با از خود گذشتگی امکان پذیر میشود. سربازان گمنام امام زمان(عج)، بسیجیان فداکار ،سپاهیان عزیز، ارتشیان توانمند و نیروی انتظامی خستگی ناپذیر،  اینها امنیت را برای ما ارمغان آورده اند که جای قدردانی و تشکر است.

امام جمعه ضمن اشاره به سخنان اخیر ریاست جمهوری در سازمان ملل ابراز داشت: انصافا مواضع صلح طلبانه و اعتماد سازی که ایشان بیان داشتند مواضع اصلی انقلاب ماست. ما زور نمی گوییم و زیر بار زور هم نمیرویم.

وی در ادامه اعلام کرد: انتخابات صنف کشاورزان کاری صنفی است و بنده از هیچ فرد یا گروهی حمایت نمیکنم ولی از عزیزانی که این توانمندی را درخود دیده ودر انتخابات شرکت کنند وکشاورزان هم به آنها اعتماد و انتخابشان کنند نهایت حمایت را خواهم کرد.

ایشان در قسمت پایانی خطبه های خود اضافه نمود: آمدن یا نیامدن ادارات به منطقه و شهر درحوزه مسئولیت امام جمعه نیست لذا بنده در این امور دخالتی نمیکنم.

امام جمعه شهر ورزنه در پایان اعلام کرد: بنده بدنبال مرتفع شدن مشکلات شرق اصفهان، خصوصا بخش بن رود با پیگیری های جدی و قانونی هستم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.