سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:27 - شنبه 14 تیر 1393

گلایه مندی اصفهانی ها از نمایندگان خود در بهارستان/مساله آب جدی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم اصفهان و سستی نمایندگان خود در مجلس برای حل نشدن مشکل آب گله مند هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه موقت اصفهان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رحمت و پربرکت رمضان خود و نمازگزاران را به تقوا و دوری از گناه توصیه کرد و رعایت تقوای الهی را بهترین وسیله برای جلب برکت الهی دانست.

وی تاکید کرد: دلیل اصلی وجود مشکلات و معضلات اجتماعی ما، به دلیل فاصله گرفتن مردم و امت اسلامی از تقوای الهی است و قطعا تنها راه نجات ما بازگشت به مسیر تقوای الهی است.

نماینده ولی فقیه در منطقه 4 دانشگاه آزاد کشور تصریح کرد: رمضان ماهی است که خداوند خود میزبان ما بوده و به تعبیر خطبه شعبانیه شب‌هایش بهترین شب‌ها و روزهایش بهترین روزهاست و خواب در آن عبادت و نفس‌ها در آن تسبیح است و سحر و اول افطار بهترین اوقات برای دعا و مستجاب شدن حاجات است.

وی با بیان اینکه مشکلات آب در اصفهان امروز جدی است، مردم اصفهان در روزهای گذشته سخاوتمندانه به مردم یزد آب دادند و امروز خود نیازمند سخاوت مردم دیگر استان‌ها هستند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: مردم ما همه از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گله‌مندند، ‌چراکه اعتقاد دارند شاید در این کار سستی نشان دادند، اما نباید در این میان از اراده و قدرت خدا غافل شویم. پس مردم از دعا برای حل مشکل در این ماه مبارک غفلت نکنند و بدانند صرفه‌جویی تکلیف ماست.

وی گفت: ما رمضان در یک جمله یعنی کوچک کردن، تحقیر کردن و مبارزه با نفس و سپس نزدیک شدن به خداوند است.

میردامادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: به تعبیر ایشان ماه رمضان قطعه‌ای از بهشت است که بر جهنم دنیا سایه افکنده است. پس چنانچه کسی از فیوضات این ماه بزرگ بهره‌مند نشود، ضرر دیده است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه اصفهان، بار دیگر به تقویت الهی تاکید کرد و افزود: متقی‌ترین افراد کسی است که همواره حق بگوید هرچند که به ضرر او تمام شود.

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر گفت: شما ما مولود دستورات اسلام هستید، مردم اصفهان یک گله از شما دارند و آن سختگیری زیاد شهرداری‌ها بر مردم مستضعف و درخواست هزینه‌های زیاد است،‌مردم به دین‌داری شما رای داده‌اند، سعی کنید به رعایت حال مستضعفان شهر توجه شود.

وی با اشاره به سالروزی که آمریکا سرمایه‌های ایران را بلوکه کرد و ثروت ایران را در خارج از کشور غارت کرد، عنوان کرد: آمریکا خود ناقض دموکراسی در جهان است، آنها در رسیدن به امیال حیوانی خود هر عملی را انجام می‌دهند.

میردامادی متذکر شد: دعوای امروز 5+1 با ایران بر مسئله انرژی هسته‌ای نیست، چرا که سال 59 ایران انرژی هسته‌ای نداشت، نخستین کسی که در دنیا حقوق بشر را شکست و رعایت نکرد، آمریکا بود، چرا که آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد و ثروت و اموال ایران را ظالمانه مسدود نمود.

وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کوتاهی نمایندگان در تصویب تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر پس از گذشت 35 سال از عمر انقلاب و با وجود تاکید صریح امام راحل پذیرفته شده نیست، ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم، ولی نباید زمینه جهنم رفتن مردم را هم فراهم کنیم. گناهانی همچون بدحجابی، روزه‌خواری، مواد مخدر و فسادهای مالی جامعه اسلامی را به تباهی می‌برد، باید مجدّانه با آنها مقابله کنیم.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.