سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - شنبه 14 تیر 1393

رئیس پلیس کربلا: ناآرامی‌ها پایان یافت

رئیس پلیس شهر کربلا با اشاره به قائله‌ای که طرفداران داعش در این شهر ایجاد کردند، تاکید کرد که نیروهای امنیتی به طور کامل این قائله را پایان دادند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ احمد الحسناوی رئیس پلیس شهر کربلا در گفت‌وگو باالغدپرس اعلام کرد که نیروهای امنیتی در این شهر توانستند به درگیری‌هایی که طرفداران شیخ «محمود الصرخی» ایجاد کنند، به شکل پایان دهند.

رئیس پلیس کربلا با اشاره به اینکه شهر آمادگی لازم برای مواجه با همفکران تروریسم و تکفیری‌ها را دارد، تاکید کرد که هدف از این بحران ایجاد شکاف در وحدت عراق است.

کربلا از دو شب قبل شاهد فعالیت مسلحانه شیخی موسوم به «محمود الصُرخی» است که خود را مرجع دینی شیعیان در عراق می‌داند.

الصرخی که همزمان با اعدام صدام و نابودی حزب بعث عراق مخفی شده بود، اکنون بار دیگر همزمان با ظهور داعش و حزب بعث و تحرکات تروریسی آنها در عراق با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان این کشور آفتابی شده و گزارش‌های خبری حکایت می‌کند که طرفداران وی از سه‌شنبه شب (10 تیر)  با نیروهای امنیتی و انتظامی کربلا درگیر شده اند.

وی از کسانی است که روابط خوبی با مراجع دینی در استان نجف اشرف ندارد و در سال 2003 پس از علنی شدن یکباره، خود را «آیت الله العظمی» و «مرجع دینی» خواند و اکنون هواداران خود را مقابل ارتش و نیروهای امنیتی عراق گذاشته است.

منبع: جوان آنلاین

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.