اصفهان شرق

نمایندگان مجلس نسبت به نظرات غیر کارشناسانه در حوضه زاینده رود برخورد کنند

کدخبر: 22729
1393/04/13 در ساعت 16:00

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مسجد جامع شهر ورزنه با توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، به آیه 183سوره بقره اشاره نمود و اظهارداشت: روزه نه تنها بر مسلمانان بلکه بر امت دیگر هم  وارد شده است که از مهم ترین اثر روزه تقوا و خدا ترسی در ظاهر و باطن است.

امام جمعه ورزنه به روایتی از ائمه معصوم اشاره و گفت: روزه نیمی از صبر است و کسی که روزه داری می کند گویا برای خود امتحان صبر را انجام می دهد تا در برابر مشکلات دنیوی و اخروی صبور باشد.

حجت الاسلام صادق زاده در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه ایثار و گذشت و ماه رسیدگی به محرومین و مستمندان است که باید به این مهم بیشتر توجه بشود.

امام جمعه ورزنه به تاسیس حسابی جهت کمک به بیماران صعب العلاج اشاره نمود و بیان داشت: به همت علماءعزیز و روحانیون بزرگوار حسابی جهت کمک به بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است که با توجه به هزینه های گزاف جهت درمان این بیماران باید به صورت ویژه به این حساب کمک کرد تا این عزیزان بتوانند برای این بیماران خدماتی را انجام دهند.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان گفت: دهم ماه مبارک رمضان روز وفات حضرت خدیجه می باشد که این بانوی بزرگ اسلام درجهت ترویج دین تمام دارایی و ثروت خودرا صرف نمود این بانوی گرامی اولین زن مسلمانی است که به پیامبر ایمان آورد و باید راه و روش زندگی ایشان و دختر بزرگوارش حضرت فاطمه الزهراء(س) سرمشق و الگوی زنان و مردان ما قرار بگیرد.

امام جمعه ورزنه با انتقاد شدید از وزیر صنعت، معدن و تجارت در جهت توسعه صنعتی در بالا دست، اظهار داشت: امروز صنعتی که در بالادست استان اصفهان وجود دارد جز خشکسالی و آلودگی برای مردم سودی نداشته است و من از این تفکرات تعجب می کنم.

وی به مسئولین گفت: باید همه مسئولین وخصوصا وزیرمحترم صنعت معدن و تجارت بدانند که اولویت آب در گرو اجازه حق آبه داران است که این حکم شرعی و قانونی است چه برسد به اینکه صنعت به واسطه درآمدی که برای تهران دارد اولویت اول بشود.

خطیب نماز جمعه با درخواست توجه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: مردم شرق اصفهان و حوزه زاینده رود اینگونه صحبت ها را به پای مسئولین استان نمی گذارند و همچنان امیدوار و آماده جهت بر طرف شدن مشکلاتشان می باشند و از نمایندگان مجلس درخواست داریم که نسبت به این گونه نظرات غیر کارشناسانه برخورد لازم و جواب مقتضی را بیان نمایند.

حجت الاسلام صادق زاده در بخش پایانی خطبه ها گفت: مردم ما امیدوار و قدردان زحمات مسئولین هستند و خواستار اجرایی شدن طرح 9ماده ای جهت احیای زاینده رود می باشند و خود را جهت کشت پاییزه آماده نموده اند، باید مسئولین هم جهت بستر سازی رودخانه زاینده رود در بالا دست اقدام نمایند و از برداشت های غیرمجاز و بیش از اندازه آب به جد جلوگیری نمایند تا مردم جهت کشت، داشت و برداشت محصولشان در آینده دچار مشکل نشوند.