سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:49 - جمعه 13 تیر 1393

مدیر کتابخانه‌های شهر اصفهان خبر داد

اجرای طرح “کیف کتاب کودکان” در اصفهان

مدیر کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهر اصفهان گفت: طرح کیف کودک که دارای مجموعه‌ای از کتاب‌های بسته بسته شده مناسب و مورد نیاز برای کودکان بوده، انتخاب شده و به خانواده معرفی می‌شود که این طرح در کتابخانه‌های اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیرحسین ماه‌آورپور در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در بخش کتابخانه‌ها ما سعی سطح میزان مطالعه موثر افزایش دهیم و هم‌چنین نقش مطالعه در اوقات فراغت بالا بریم و در راستای این 2 هدف با کمک شهرداری توانسته‌ایم 70 کتابخانه را به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری حدود 42 سالن مطالعه را برای مطالعه عمومی در اختیار دارد هم‌چنین 6 کتابخانه تخصصی در حوزه‌های ادبیات، حقوق، هنر، خانواده، شیعه و سلامت فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر5 کتابخانه اختصاصی در حوزه کودک و نوجوان داریم که به خدمت رسانی می‌پردازد.

مدیر کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهر اصفهان درباره بانک کتب و منابع شهرداری اصفهان تصریح کرد: کتابخانه‌های شهرداری دارای 660 هزار جلد کتاب، 480 هزار سی دی، 10 هزار منبع دیجیتال و 6 هزار و 500 جلد کتاب دیجیتال بوده و هم‌چنین دارای 45 هزار عضو بوده که می‌توانند از جنبه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کتابخانه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تابستان قصد داریم نشست‌های تخصصی درباره کتاب برگزار کنیم هم‌چنین طرح مبادله کتاب بین کتابخانه‌ها را ادامه دهیم و همین‌طور طرح شب‌نشینی‌های حوزه کتاب را به قوت گذشته ادامه می‌دهیم.

ماه‌آورپور با اشاره به طرح کیف کودک گفت: این طرح به ارزش 3هزار و 500 تومان بوده که در هر 2 سال بسته به شرایط سنی کودک کتاب‌های مناسب و مورد نیاز برای او انتخاب شده و به خانواده معرفی می‌شود و هم‌چنین برای آن‌ها آماده شده است.

وی افزود: امسال بعد از ماه مبارک رمضان قرار است طرح پارک دانایی اجرا شود که ازبرنامه‌های آن می توان به بلوتوث کتاب دیجیتال، جلسات شاهنامه‌خوانی بحث فروشگاه کتاب برگزار شود؛ هم‌چنین قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با مشارکت 70 درصدی نهاد کتابخانه بودجه امسال ما افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.