سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:58 - جمعه 13 تیر 1393

در سلسله دروس اخلاق مطرح شد:

تأکید آیت‌الله ناصری بر همبستگی با قرآن در بخش‌های مختلف زندگی

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: قرائت، تدبر و بهره گیری از قرآن کریم عامل سعادت و دنیا و آخرت انسان است و مردم باید تلاش کنند که همبستگی با قرآن در بخش‌های مختلف زندگی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله محمد ناصری در درس اخلاق ماه مبارک رمضان با اشاره به عظمت قرآن کریم اظهار‌کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است که این موضوع سبب عظمت این ماه شده که فرصتی برای تمسک و بهره‌گیری بیش از پیش از قرآن است.

وی افزود: فضای اجتماعی باید به نور قرآن منور باشد که ایجاد فضای نورای در جامعه به واسطه قرآن برکات زیادی را نصیب جامعه می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: قرائت، تدبر و بهره‌گیری از قرآن کریم عامل سعادت و دنیا و آخرت انسان بوده که بر اساس احادیث متعدد برکات تلاوت و شنیدن آیات قرآن سبب بخشش گناهان، ثبت حسنه و افزایش درجه انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه حاکمیت قرآن در فضای جامعه سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: حاکمیت قرآن و دستورات آن در جامعه و بین مردم مانع حاکمیت نفس خبیثه در انسان‌ها شده و آسیب‌های اجتماعی کاهش و از بین می‌رود.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه همراهی با قرآن برای دنیا انسان اثر بخش است، گفت: دستورات قرآن کریم مسیر سعادت را روشن و انسان را از مشکلات دنیایی رهایی می‌بخشد و برکت به عمر و مال انسان می‌دهد.

وی با اشاره به روایات به موضوع شفاعت قرآن در آخرت اشاره کرد و گفت: قرآن کریم برای اهلش که آن را تلاوت و دستوراتش را اطاعت می‌کنند در آخرت شفاعت می‌کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.