سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:05 - پنجشنبه 12 تیر 1393

شهروندان اصفهانی برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان دعوت شدند

مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان از شهروندان اصفهانی دعوت کرد در ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به بیماران نیازمند، به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ ˈلطف علی جعفریˈ گفت: آمارها نشان می دهد که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، میزان استقبال اهداکنندگان خون کاهش می یابد.

وی تصور ابطال روزه یا احتمال ضعف و بی حالی را از عوامل کاهش استقبال مردم به اهدای خون در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

جعفری با بیان اینکه شهروندان اصفهانی با اهدای خون جلوی کمبود ذخایر خونی را بگیرند، اظهار داشت: روزه داران بدانند که اهدای خون در ماه مبارک رمضان هیچ گونه آسیبی به سلامت بدن آنها وارد نمی کند.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون اصفهان با بیان اینکه نیاز به خون در کشور هر روز بیشتر می شود، تصریح کرد: هر اهدا کننده خون یک قهرمان است.

وی اضافه کرد: هر فرد با صرف 30 دقیقه از وقت خود برای اهدای خون می تواند حداقل جان سه نفر را نجات بخشد.

جعفری با بیان اینکه بیماران تالاسمی مشتریان دائمی خون هستند، افزود: تعداد جراحی ها رو به افزایش است که نیاز به فرآورده های خونی را بیشتر می کند.

وی در باره ساعت کار مراکز انتقال خون شهر اصفهان در ماه مبارک رمضان گفت: مرکز انتقال خون اصفهان واقع در میدان خواجو، تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح تا 24 شب باز است.

جعفری اظهار داشت: بانوان اصفهانی نیز می توانند در ماه مبارک رمضان با اقدام خداپسندانه اهدای خون به یاری بیماران نیازمند اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان خرداد سالجاری بیش از 41 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، افزود: از این تعداد بیش از 31 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

جعفری گفت: حدود 54 درصد از اهدا کنندگان خون در استان اصفهان مستمر، 20 درصد بار اول و 26 درصد با سابقه هستند.

به گزارش ایرنا، هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اهدای خون بر اساس باورهای غلط محدودتر می شود که این عامل تاثیر مهمی در زندگی بیماران دارد.

بر اساس گزارش سازمان انتقال خون ایران، میزان اهدای خون در ماه رمضان حدود 20 درصد کاهش می یابد که می تواند تهدید کننده جان بیماران باشد.

حدود 60 درصد فرآورده های خونی تهیه شده از اهدای داوطلبانه، صرف بیماران تالاسمی، هموفیلی و تصادفات می شود و در واقع جان زنده ای به آنان می بخشد.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.