سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 01:11 - چهارشنبه 11 تیر 1393

بخشدار بخش مرکزی:

کمیته ی صرفه جویی آب در روستاهای بخش مرکزی تشکیل شد

بخشدار بخش مرکزی گفت: با افزایش گرما و ادامه روند خشکسالی کمیته ها ی صرفه جویی آب در کلیه ی روستاهای بخش مرکزی جهت جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و کنترل صحیح آب تشکیل شد.

به گزارش اصفهان شرق: با ادامه افت فشار آب در روستاهای بخش مرکزی و قهاب مسلما گرایش برخی مردم به سمت استفاده از پمپ های آب جهت استفاده ی مداوم از آب لوله کشی در روستاها افزایش خواهد یافت و حال نظارت بر این عمل بر عهده ی مسئولین محلی در مناطق میباشد تا با تکرار این امور حقی پایمال نشود.

شرق اصفهان تجربه ی دیرینه از بی آبی ها دارد و حال جهت کنار آمدن با این موضوع مسلما مسئولین راه چاره ای در مسیر تجربیات خواهند داشت.

محمدی بخشدار بخش مرکزی از حفر 5 حلقه چاه در بخش مرکزی و قهاب خبر داد و اظهار داشت: به منظور کنترل افت فشار آب و جلوگیری از قطعی در این مناطق عملیات حفر چاه در نقاط مورد بررسی جهت دسترسی به آب شرب آغاز شد و در این خصوص یک حلقه چاه در کبوتر آباد حفر شد تا در مواقع اضطراری بتوان به آب لوله کشی اضافه کرد.

وی از آغاز کنترل های دقیق در کلیه ی روستاها با نظر خواهی شورا و دهیار هر روستا گفت و با توجه به مفید بودن طرح افزود: بخش عمده ی مشکلات مناطق استفاده ی نادرست از آب شرب می باشد و بعضا مشاهده می شود که عده ای جهت آبیاری درختان باغچه ی منازل و پر کردن استخر به برداشت غیر مجاز دست می زنند و می بایست نظارت و کنترل دقیق با همراهی شورا و دهیاری هر روستا با بخشداری آغاز شود که ناخواسته با استفاده نادرست از آب قطعی های بیشتر در بخش احساس نشود.
محمدی صرفه جویی و فرهنگ سازی در مصرف آب را مهم و ضروری دانست و تصریح نمود: کمیته های صرفه جویی آب در روستاهای بخش مرکزی جهت جلوگیری از برداشت های غیر مجاز تشکیل شده که می بایست مسئولین منتخب جهت رفاه حال مردم نظارت دقیق از تخلفات در زمینه ی آب را داشته با شند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.