سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:40 - چهارشنبه 11 تیر 1393

یک اتفاق بسیار عجیب و نادر دردل کویر جندق

یکی از جاده هایی که همواره بخاطرعبور از دل کویر برای رانندگان این مسیر ملال اور است و البته خطرهایی هم به همراه دارد ،مسیر دامغان به اصفهان است که معروف به جاده جندق است

به گزارش اصفهان شرق؛ در این جاده جز چند شهر کوچک هیچ نمای دیگری وجود نداردوتا چشم کار میکند کویر است و کویر ، این درحالی است که این جاده دست از وسط کویر میگذردو انتظاری جز این داشتن هم غیر قابل قبول است .

اما این روزها مسافرانی که از این مسیر عبور میکنند با تابلویی روبرومیشوند که اول غیر قابل باور مینماید و به نظر میرسد که شوخی باشد ؛ اما طی مسیری کمتر از 10 کیلومتر نشان میدهد که نه خیلی هم جدی است .

در فاصله کمتر از 15 کیلومتری شهر کوچک وکویری بین راهی جندق باتابلوی ابشار جندق روبرو میشود که در دل کویری چنان بی اب وعلف هر مسافری را به وجد میاورد ؛ این درحالی است که مساله یک شوخی نیست و یک سرمایه گذار خوش فکر با ایجاد یک قنات وهدایت اب ان به سمت استخری بزرگ توانسته ابشاری دل انگیز ایجاد کند.

این سرمایه گذار خوش فکر ضمن اینکه با اب این قنات که البته به شوری میزند زمینهای پایین دست را اباد کرده و کشاورزی خوبی دست وپا کند و در استخر ایجاد شده هم ماهی پرورش دهد ؛ درعین حال استفاده های دیگری هم برده وانهم درجهت جذب توریستها وگردشگران بوده است .

او ازتونل و مظهر قنات هم بهره برده و چند صدمتر پایانی تونل را که اتفاقا بسیار هوای خنکی داردو همیشه چند درجه از هوای داغ بیرون خنک تر است تبدیل به یک رستوران کرده که از میان ان اب خنک قنات میگذرد و بسیار مصفا است و درنهایت نیز به استخری ختم میشود که میتوان ساعتی را دراب خنک قنات شنا کرد.

چنین امکانی انهم دردل کویری داغ وتفدیده دور از انتظار است و برای ساعاتی ارامش را برای هر مسافری به ارمغان میاورد . تصاویر زیر گویای این کار خوب و چند منظوره است .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.