سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:11 - چهارشنبه 11 تیر 1393

مدیرعامل نوسازی اصفهان خبر داد

مرمت بیش از۱۵۰ اثر تاریخی اصفهان از سوی شهرداری

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: مهمترین محدوده تاریخی فرهنگی اصفهان با ۵۰۰ هکتار مساحت و طول ۶ کیلومتر بوده و مرمت بیش از۱۵۰ اثر تاریخی اصفهان از سوی شهرداری اصفهان انجام شده است.

به گزارش اصفهان شرق،مدیر عامل سازمان نوسازی وبهسازی شهر اصفهان حسین جعفری اظهار کرد: مهم‌ترین محدوده تاریخی فرهنگی اصفهان با 500 هکتار مساحت و طول 6 کیلومتر بوده که در راس آن مسجد جامع و میدان امام (ره) واقع شده و بیش از 54 اثر تاریخی در میدان امام علی(ره) وجود دارد اما هنوز مشخص نشده است که با چه روندی باید بافت‌های تاریخی احیا شود.

وی با اشاره به شرایط این بافت‌های فرسوده تصریح کرد: در این محدوده 6 کیلومتر بازار سرپوشیده فرسوده وجود داشت که با احیای میدان امام علی (ع) دوباره بازسازی شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با اشاره به این که میدان امام (ره) و دولتخانه صفوی در حدود 40 هکتار مساحت دارند، تصریح کرد: آثار فاخر و ارزشمندی در میدان امام (ره) وجود دارد که با مشکلات عدیده ای برای احیا و بازسازی روبرو شده است.

وی بیان کرد: دولت خانه صفوی از جمله طرح‌هایی بوده که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید به آن توجه بیشتری کند تا موقعیت گردشگری این محدوده خدشه دار نشود.

جعفری گفت: در این محدوده برای بازسازی سقف و بدنه بازارها بیش از 20 پروژه اجرا شده که 100 میلیارد تومان هزینه‌بر بوده است.

وی راه‌اندازی سایت صفه به دلیل ظرفیت و ارزش بالای کوه صفه در بحث گردشگری را مهم دانست و اظهار کرد: کوه صفه از ارزش تاریخی بسیاری برخوردار بوده و ظرفیت این را دارد که به عنوان یک منبع گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با بیان این که تخت فولاد باید در مجموعه گلستان شهدا قرار گیرد، گفت: تخت فولاد با700 هکتار مساحت مرمت شده و این مجموعه نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه در 8 سال گذشته 150 اثر تاریخی با اعتبارات شهرداری مرمت و احیا شده و به بهره برداری رسیده، خاطرنشان کرد: تاکید من بر روی تفاهم نامه های مکرری است که بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی منعقد شده اما متاسفانه به مرحله اجرا در نیامده است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.