سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 08:51 - سه شنبه 31 تیر 1393

گزارش ویژه اصفهان شرق:

استخر شنای کوهپایه در آرزوی تکمیل در حال تخریب است

8 سال از آغاز عملیات ساخت استخر شنای کوهپایه می گذرد و این در حالی است که جوانان کوهپایه می بایست مسافت این شهر تا نایین را جهت شنا طی کنند.

به گزارش اصفهان شرق: با آمدن فصل تابستان علاقه ی جوانان به استفاده از استخر های شنا بیشتر می شود و این در صورتی است که در گوشه ای از شرق اصفهان با هزاران مشکل استخری به جای آب خاک می خورد.

طرح اشتغال زایی، اوقات فراغت جوانان و تلاش برای ورود آنان به عرصه های فعالیت در راستای سخن خلاصه می شود و این در حالی است که گوش جوانان پر است از وعده های تکمیل استخر و این عاملی در استفاده ی آنان از استخر شنای نایین و طی مسافت این شهر می باشد.

در این زمینه بر خود لازم دیدیم که گزارش از روند کار این پروژه داشته باشیم و این گزارش در تکمیل گفتگو های یک ساله ی ما می باشد.

زیبایی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاراصفهان شرق مبنی بر عدم تکمیل اسختر شنای کوهپایه خاطرنشان کرد: متاسفانه از سال 1388 تا حال هیچ اعتباری به این استخر داده نشده و این در صورتی است که این پروژه از برنامه های مهم این اداره می باشد. همه پیگیر هستیم تا بتوان این استخر را تا پایان سال 93 به بهره برداری برسانیم و در این زمینه از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت تکمیل این پروژه کمک خواستیم که محقق نشد ولی در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار خوبی را برای این طرح پیش بینی کرده ایم که اگر بخشی از این اعتبار را تخصیص دهند امیدواریم این استخر تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به سالن ورزشی جزه کوهپایه انشعابات و کف پوش این سالن را از مراحل پایانی ساخت اعلام داشت و گفت: امیدواریم با تخصیص های داده شده و اعتبارات امسال بتوان این سالن را به بهره برداری رساند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان مهم ترین بخش از اعتبارات را تخصیص داده شده به مراحل ساخت استخر خواند و تصریح نمود: متاسفانه در سال گذشته اعتبارات جهت تکمیل استخر داده شد ولی با توجه به بدهی اداره کل به پیمانکاران تخصیص 10 درصدی به این طرح داده شد که کافی نبود و امیدواریم با تخصیص اعتبار این دو پروژه در کوهپایه از بلاتکلیفی در آید.
وی با توجه به فصل تابستان و گرایش جوانان به شنا از نبود استخر در شرق اصفهان و استفاده جوانان از استخر شنای نایین و خطرات پیرامون اظهار تاسف کرد و بیان نمود: همه باید پیگیر این موضوع باشیم تا بتوان در کوتاه ترن زمان با اختصاص دادن اعتبار لازم به این پروژه شاهد بهره برداری از استخر شنا شرق اصفهان باشیم.

 

Vater-Mark1

حدادیان رییس اداره ورزش و جوانان بخش کوهپایه در ادامه این گزارش با اشاره به راکد ماندن عملیات ساخت استخر کوهپایه اظهار داشت: استخر شنای کوهپایه از پروژه های استانی می باشد که در اواخر سال 85 استارت ساخت آن زده شد و تا امروز با ساخت 90 در صدی این پروژه رو به تخریب می باشد.
وی با توجه به جذب بخش خصوصی در ساخت این استخر خاطر نشان کرد: منتظر نظر کارشناسی در رابطه برآورد هزینه ی اتمام این طرح می باشیم و در این جهت اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد اعتبار 700 میلیون تومانی را برای تکمیل داده است که اگر این اعتبار تحقق پیدا نکرد و توافقات خود با بخش خصوصی را آغاز خواهیم کرد.
رییس اداره ورزش و جوانان کوهپایه از علاقه ی جوانان به ورزش شنا گفت و با پیگیری های این اداره افزود: جوانان کوهپایه جهت شنا به نایین می روند و این در حالی است که استخر کوهپایه 8 سال به زمین مانده است و 3 سال است که آجری روی آجر گذاشته نشده است.

 

Vater-Mark5778787

کامران دستجردی در ادامه این گزارش از 600 میلیون اعتبار لازم جهت تکمیل استخر شنای کوهپایه خبر داد و افزود: مدیر کل ساخت و ساز ورزش کشور را جهت بازدید از استخر شنای کوهپایه به این شهر آوردیم و ایشان قول پیگیری لازم جهت تکمیل پروژه را داد.

وی از قرار دادن چند جبهه جهت تکمیل پروژه تامین بودجه لازم در این زمینه تصریح نمود: در راستای تامین بودجه ی این طرح از ماده ی 180 و همچنین واحد های پولی کمک گرفتیم که این پروژه تا پایان سال 93 پروژه ای با 4 میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

کامران طرح استخر شنای رحیم آباد را مختص به کل بخش مرکزی دانست و از عملیات خاک برداری این طرح خبر داد.
نماینده مردم اصفهان در پاسخ به عدم بهره برداری سالن های ورزشی روران ، کبوتر آباد و ازیران گفت: این طرح ها جز طرح های استانی می باشد و به این دلیل اجرایی شدن این پروژه ها به طول انجامید و امیدواریم بتوان با تدبیر ویژه ای تا پایان سال شاهد بهره برداری این طرح باشیم.

 

Vater-Mark6868676 Vater-Mark76976767 Vater-Mark7556876868 Vater-Mark5555 Vater-Mark2332 Vater-Mark22

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.