سرویس: تولیدی » خبر پوششی 10:34 - سه شنبه 10 تیر 1393

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی شهرستان اصفهان:

عمده پرداختی زکات به کمیته امداد از شرق اصفهان بود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی شهرستان اصفهان گفت: بیشتر افرادی که به این کمیته کمک کرده اند از شرق اصفهان بوده اند ولی با توجه به خشکسالی های اخیر برخی از این افراد به کمک این مرکز نیاز پیدا کرده اند.

به گزارش اصفهان شرق: علی جعفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی شهرستان اصفهان در اولین نشست مطبوعاتی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان به 10 اداره زیر مجموعه شهرستان اصفهان اشاره و اظهارداشت: از مجموع 7 اداره 2 اداره در دو بخش جرقویه و کوهپایه قرار دارد و شهرهای هرند، حسن آباد و ورزنه دارای 3 اداره فرعی می باشد.

وی با اشاره به 24 هزار خانوار تحت پوشش این کمیته گفت: از این مجموع 3600خانوار در طرح شهید رجایی و 20400 نفر خانوار بی سرپرست و تحت پوشش این اداره می باشند.

جعفری با توجه به پرداخت مستمری به خانواده های تحت پوشش این اداره از پرداخت این مستمری به صورت ماهانه خبر داد و تصریح نمود: در مجموع 131 میلیارد ریال مستمری در سال 92 و 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در سه ماهه سال 93 به خانواده های تحت پوشش پرداخت می شود.

وی از اهدای جهیزیه به دختران عقدی تحت پوشش کمیته امداد با اراءه قباله ازدواج خبر داد و افزود: 904 فقره جهیزیه به ارزش 9 میلیارد ریال در یال 92 و 126 فقره به ارزش 1 میلیاردو 260 میلیون به دختران عقد کرده درخانواده های تحت پوشش تعلق میگیرد.
مدیر کمیته امداد شهرستان تسهیلات مسکن را شامل خرید ساختمان، تعمیرات کلی و جزئی عنوان کرد و گفت: 571 مورد تسهیلات مسکن در سال 92 و 62 مورد در سه ماهه سال 93 از موارد انجام شده در این کمیته می باشد.

وی با توجه به مهم بودن سرفصل فرهنگی در این بخش از دانشجویان تحت پوشش این ارگان خبر داد و افزود: 1439 دانشجو و 4210 دانش آموز تحت پوشش در مقاطع تحصیلی متفاوت داریم که تعداد 28 دانشجو و 27 دانش آموز جز استعداد های درخشان این مرکز می باشند.

ورود 4  هزار حامی به جمع خیرین در سال 93

جعفری با بیان اینکه هر ساله نزدیک به 25 درصد به بانک اطلاعات خیرین اضافه می شود خاطرنشان کرد: عمده هزینه های اطعام ایتام در ماه رمضان توسط خیرین تامین می شود و در سال 93 حدود 4000 حامی به این جمع پیوستند.

وی میانگین کمک حامیان را به میزان 140 هزار تومان در ماه عنوان کرد و گفت: طرح اکرام ایتام از دیگر برنامه های این کمیته می باشد که با مشارکت حامیان انجام خواهد گرفت و در این راستا 18 هزار  حامی در سال 92 مبالغی بالغ بر 4 میلیاردو 700 میلیون تومان به حساب کمیته واریز کردند.

این مقام مسئول به ارائه خدمات درمانی به خانواده های تحت پوشش اشاره کرد و یادآ ور شد: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۶۵ نفر را بیمه کردیم و به آنها کارت بیمه دادیم تا از خدمات درمان بهره مند شوند.

۹۰ درصد هزینه های درمان را کمیته امداد تقبل می کند

جعفری ادامه داد: ۹۰ درصد هزینه های درمان را کمیته امداد تقبل می کند و در واقع صد درصد خدمات درمانی از جمله دارو و آزمایشگاه برای خانواده ها رایگان است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان اضافه کرد: در سال ۹۲، نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال خدمات بهداشتی و بن برای کودکان زیر ۶ سال هزینه شده است و بیماران شهرستانی که ممکن است چند روز در اصفهان باشند در نقاهتگاهی پذیرش می شوند.

وی با بیان این که یکی از برنامه های ماه مبارک رمضان توزیع سبد کالا برای خانواده های تحت پوشش است؛ اذعان داشت: ۱۰ قلم کالا به ارزش ۷۰ هزار تومان برای هر خانواده به ارزش کلی ۳۵۰ میلیون تومان هزینه سبد کالا برای کل خانواده ها در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن دولت به ازای هر نفر ۲۰ هزارتومان به همراه سبد کالا در نظر گرفته است که به صورت نقدی پرداخت می شود.
جعفری گفت: ۱۴ ماه مبارک رمضان امسال با حضور مسوولین در تالار شهروند به خانواده های تحت پوشش افطاری می دهیم.

وی هدف از دعوت مسئولین را آشنایی بیشتربا این ارگان و ارئه خدمات بعدی به خانواده های تحت پوشش عنوان کرد.

ایجاد 2102 طرح اشتغال در قالب مشاغل خانگی، طرح کارانگیزی، توان افزایی

جعفری با بیان این مطلب که میزان وام پرداختی بر حسب نوع طرح می باشد گفت: از منابع بانکی مجموع 118 میلیارد ریال برای اشتغال و خودکفایی هزینه شده است و در دو ماهه سال 93 تعداد 232 طرح به ارزش 16 میلیارد ریال در قالب مشاغل خانگی، طرح کارانگیزی و توان افزایی اختصاص یافته است.

وی از آمار بالای مکاتبات به این کمیته خبر داد و بیان داشت: مکاتبات به این مرکز از طریق نمایندگان مردم در مجلس و برخی از طریق مردم به صورت مستقیم ارسال می شود که تعداد 6663  فقره نامه در سال 92 و 7493 در سه ماهه 93 به کمیته رسید.

توجه ویژه ای به شرق اصفهان داریم

رییس کمیته امداد شهرستان اصفهان با توجه به خشکسالی های اخیر در شرق اصفهان گفت: بیشتر افرادی که به این کمیته کمک کرده اند از شرق اصفهان بوده اند ولی با توجه به خشکسالی های اخیر برخی از این افراد به کمک این مرکز نیاز پیدا کرده اند.

وی عمده زکات فرستاده شده به این مرکز را از شرق اصفهان خواند و تصریح نمود: با توجه به خشکسالی های اخیر توفیقات چندانی در جذب زکات نداشته ایم و در سال 92 مبلغ 400 میلیون تومان زکات دریافت شده است که از این مبلغ 50 درصد به مناطق محروم و 50 درصد به طرح های عمرانی در روستا اختصاص می یابد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.