سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 00:01 - چهارشنبه 11 تیر 1393

گلایه مردم از چیست؟

مشکل آب در ورزنه از دریچه دیگر

گلایه مردم آسیب دیده بخش بن رود نسبت به افت فشار و مزه ی آب در چند روز اخیر به تشکیل جلسه ای در بخشداری منتهی شد.

به گزارش اصفهان شرق: مشکل خشکسالی و افت فشار آب مختص به یک روستا، شهر، شرق اصفهان و استان نیست، بلکه به دلیل شرایط جوی در کشور این موضوع به یک موضوع ملی تبدیل شده است.

حال باور این مشکل شاید برای مردم پایتخت نشین کمی آسان تر باشد ولی مردمی که سالهاست طعم خشکسالی و کم شدن معیشت را در دفترچه مشکلات خود دارند کمی سخت است که حتی جیره بندی 30 درصدی را در تابستان امسال داشته باشند.

به نقل از برخی شهروندان ورزنه ای حدود دو هفته از افت فشار آب در شهر ورزنه و روستاهای اطراف آن نظیر جندان، کفرود، سهران و قورتان مشهود است و برای جبران افت فشار اضافه نمودن آب چاهها به آب مصرفی گلایه دیگری از سوی مردم را سبب ساخت.

چند روز اخیر عده ای از تغییر طعم آب و سنگین بودن آن سخن گفته اند و برخی وجود بیماری در فرزندان خود را به آب نسبت داده اند و حال می بایست تحقیقات روی این مورد صورت گیرد.

حال صحت این موضوع را می بایست با نظر کارشناسی و از سوی مسئولین بهداشت جویا شد. توجه به این نکته قبل از نظر کارشناسی ضروری می باشد که مزه ی شیرین آب دلیل بر بهداشتی بودن آن نیست و گاها حفر چاه توسط آبفای منطقه با بررسی های لازم و در مناطق شناسایی شده صورت می گیرید و با به کار گیری مراحل ابتدایی تصفیه از لطاظ بهداشتی بودنش به اثبات می رسد، در این خصوص و گذاشتن آب چاه بر روی آب شرب، مسئولین دقت بیشتری داشته باشند تا آبی که به دست مردم عزیز و آسیب دیده بخش بن رود می رسد از نظر بهداشتی کاملا سالم باشد.

مسئولین ذیربط می بایست در این رابطه پیگیری های لازم را انجام دهند تا مردم با آسودگی خاطر بیشتری از آب مصرفی استفاده ببرند و با اضافه نمودن آب به دلیل کاهش افت فشار، کاهش استفاده مردم از آب موجود و اوج گیری نارضایتی در بخش و سخن هایی مبنی بر وجود بیماری را نداشته باشیم.

لازم به ذکر است در پی این نارضایتی جلسه ای با حضور برخی مسئولین مرکز بهداشت اصفهان، مدیر آبفای روستایی و شهر ورزنه، مدیر کیفیت کنترل استان و شواری شهر و روستاهای بخش بن رود در بخشداری برگزار شد تا نگرانی مردم آسیب دیده از شرایط خشکسالی با پرسش و پاسخ در این موضوع و انجام آزمایشات لازم برطرف شود.

امیدواریم در این خصوص جلسات برگزار شده بتواند راه حلی مناسب برای وضعیت آب داشته باشد.

ریزگردهای تالاب خشک گاوخونی نفس مردم را هدف قرار داد و حال تلاش را بر این بگذاریم تا آب آشامیدنی مردم مورد تهدید قرار نگیرد.

در این رابطه پیگیری ها ادامه دارد.

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “مشکل آب در ورزنه از دریچه دیگر”

  1. ماشاالله گفت:

    این آب چاهی که شما میگید تصفیه میشه در کجا تصفیه میشه آبی که به صورت مستقیم تو سیستم شرب قرار میگیره در آینده باعث بیماری های کلیوی و احتمالا سرطان کبد بشه شما خودتون را شریک این گناه نکنید

  2. حسین کریمی گفت:

    اگر هر روستایی ساعات معینی برای قطعی آب داشته باشد بهتر از آب چاه تصفیه نشده است. بخدا مردم خصوصا بچه های کوچک دارن مریض ميشن

  3. مگ مگ زبل گفت:

    ای بابا کجای کارید.هر وقت انتخابات میشه و رای میخوان به کوچکترین روستا که 10 نفر جمعیت داره صندوق میفرستن با محاسبات نجومی که چه موقع صندوق بره ، کی برگرده .کی با چه محافظانی همراهی کنن و ……
    اما خود مردم که همیشه پشتیبان این نظام و انقلاب بودن اهمیت ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.