اصفهان شرق

آب و زاینده‌رود اساسی‌ترین مشکل اصفهان است

کدخبر: 2224
1392/07/04 در ساعت 00:05

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی دفتر حضرت آیت‌الله مظاهری، رسول زرگر، استاندار جدید اصفهان، در بدو ورود به این استان، با مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی مظاهری دیدار کرد.

آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار ضمن تبریک به آقای زرگر، پذیرش مسئولیّت در نظام جمهوری اسلامی ایران را امری بسیار خطیر برشمرده و تصریح کردند: در شرایط حساس فعلی که مردم و کشور با نارسایی‌های اقتصادی، معضلات اداری و مفاسد اخلاقی مواجه هستند، پذیرش مسئولیت اجرایی، بیش از هر زمان دیگر، محتاج خلوص نیت و روحیۀ ایثارگری است.

آیت‌الله مظاهری با دعا و اظهار امیدواری نسبت به موفقیت دولت جدید در پیشبرد اهداف و آرمان‌های متعالی اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز حل معضلات و نارسایی‌ها، با ضروری خواندن توکل به خداوند متعال و  امید به لطف و رحمت حق تعالی در این عرصه، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان، با نیت خالص و برای رضای خداوند متعال، تمام توان خود را در خدمت صادقانه به مردم و در راستای سربلندی اسلام و نظام اسلامی به کار گیرند، علاوه بر برخورداری از ثواب اخروی، امداد الهی را در پیشبرد اهداف خویش خواهند دید و طبق وعدۀ الهی، موفقیت و پیروزی آنان حتمی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در امور اجرایی، محتاج همکاری گروهی و وحدت و اتحاد است، خطاب به استاندار اصفهان اظهار داشت: یکی از ضروریات اوّلیه در کار شما، انتخاب همکارانی متدین، متخصص و عاقل است که صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی، بدون تنش و اختلاف و با دلسوزی و کاردانی، صرفاً به فعالیت و تلاش مداوم در جهت بهبود اوضاع و به خصوص رفع معضلات معیشتی مردم بپردازند.

آیت‌الله مظاهری افزود: حل معضلات کشور، علاوه بر اینکه نیازمند کاردانی، هماهنگی و همدلی مسئولان و نهادهای حکومتی است، بدون شک، پشتیبانی و حمایت مردم و صبر و بردباری آنان را می‌طلبد.

وی با اشاره به معضل آب در استان اصفهان، برخی از تبعات اقتصادی و اجتماعی و روانی خشکی زاینده‌رود را یادآور شده و خطاب به استاندار اصفهان، تأکید کرد: مسألۀ آب و خشکی و زاینده‌رود، اکنون اساسی‌ترین مشکل این استان است و در اولویت قرار دادن حلّ این معضل و برنامه‌ریزی و اقدام مدبرانه برای آن، یک انتظار عمومی و به‌حق است.

وی با بیان اینکه تمام مشکل آب اصفهان، ناشی از خشکسالی و کمبود باران نیست، افزود: حل مشکل آب اصفهان نیازمند مدیریت صحیح، جامع و البته مدیریت واحد و قاطع است و اگر در این زمینه، حسن مدیریت و تدبیر لازم به کار گرفته شود و از مصرف آب در موارد غیرمجاز جلوگیری به عمل آید، به فضل الهی این مشکل حل خواهد شد.

در این دیدار زرگر، استاندار اصفهان، طی سخنان کوتاهی، با اشاره به رئوس برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های خود در این مسئولیت، اظهار امیدواری کرد که با حمایت، ارشاد و دعای آیت‌الله العظمی مظاهری بتواند مسئولیت سنگین خود را ایفا کند.