سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 13:43 - دوشنبه 09 تیر 1393

حضور سرپرست بهزیستی استان اصفهان در برنامه رادیویی مردم و مسئولین

در آستانه آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر (5 الی11 تیر ماه)، دكتر صادقي، سرپرست اداره كل بهزيستي استان اصفهان به اتفاق مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، دکتر غلامرضا اصغری رییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان ، ضمن حضور در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین، پاسخگوي مردم در زمينه عملكرد بهزيستي در رابطه با معضل اعتياد بود.

به گزارش اصفهان شرق: دکتر صادقی ضمن ارائه گزارش آماري از عملكرد بهزیستی، به برنامه هاي پيشگيرانه این ارگان تاکید نمود و گفت: بهزیستی در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری است و ضمن انجام فعالیتهای پیشگیرانه در حوزه درمان نیز بهزیستی استان اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری های بسیار خوبی دارد. که وجود مراکز اقامتی میان مدت یا کمپها نشانگر این همکاری است.

سرپرست بهزیستی استان اصفهان، نرخ اعتياد را در استان 9/1% اعلام كرد و گفت: در این استان بالغ بر 4 میلیون نفر فرد سالم زندگی می کنند که باید جهت این افراد برنامه های پشگیری از اعتیاد تدوین شود.

وی در ادامه ابراز کرد: ما نمی توانیم معضل اعتیاد را ریشه کن کنیم زیرا در جامعه امروز رفتارهای اعتیاد آوری همچون اعتیاد به فضاهای مجازی، استفاده از تلفن همراه و غیره بسیار دیده می شود ولی می توانیم با برنامه ریزی مناسب این درصد را به حداقل برسانیم بر اساس همین موضوع در سال 1389 سند جامع مبارزه با مواد مخدر در کشور تدوین شد که با یکسال تاخیر از سال 1390 شروع به فعالیت و برنامه ریزی نمود. که در استانها ستاد مبارزه با مواد مخدر به این منظور بوجود آمد و در حال حاضر در استان اصفهان 22 دستگاه عضواین ستاد می باشند .

در پایان دکتر صادقی اظهار داشت: با آموزش مهارتهای زندگی همچون مهارت حل مسئله و آموزش مهارت نه گفتن، می توان تا حد قابل توجهی با این معضل بزرگ مقابله کرد. وی افزود: بهزیستی آمادگی خود را جهت آموزش مربی در زمینه پیشگیری از اعتیاد به تمامی دستگاه ها و کانون های فرهنگی مساجد و غیره اعلام می نماید.

دكتر صادقي در اين گفتگوي رادیویی گفت: امیدواریم تمامی هموطنان و هم استانی های عزیز در سلامتی کامل و بدور از هر گونه آسیب بخصوص معضل اعتیاد باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.