سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 12:41 - یکشنبه 08 تیر 1393

جلسه بررسي سياست ها و برنامه هاي پيشگيري بهزيستي استان اصفهان

بعداظهري گرم ،پاياني شد براي حضور بسيار گرم و ثمر بخش مديران حوزه پيشگيري بهزيستي كشور

دكتر رضازاده رییس و مديران كل دفاتر توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، در نشستي با حضور سرپرست، معاونين، روسا و مسئولين ادارات بهزيستي شهرستانهاي استان اصفهان به بررسي سياست ها و برنامه هاي پيشگيري بهزيستي استان اصفهان پرداختند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصقهان: دكتر رضازاده در خصوص حضور خود در شهر اصفهان اظهار کرد: من و همکارانم در اصفهان هستیم تا بتوانیم برنامه‎های حوزه پیشگیری اين استان را مورد ارزیابی قرار دهیم و با در نظر گرفتن پتانسيل هاي موجود و استفاده از نقاط مثبت و منفي در خصوص رفع چالش‎ها موجود و ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات در حوزه پيشگيري در سطح استان اقدام نماييم.

وي با ابراز رضايت از برنامه هاي كاري بهزيستي استان اصفهان و ارزيابي مثبت برنامه ها و فعاليتهاي حوزه پيشگيري، بهزيستي استان اصفهان را، يكي از تخصصی‌ترین دستگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور برشمرد و گفت: با توجه به پتانسيل هاي موجود در اداره كل بهزيستي استان اصفهان بويژه بودن مدير ، معاونين و كارشناسان بسيار فهيم و كار آزموده سطح انتظار مديران كشور از اين استان بالاتر خواهد بود. رییس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور،ارزشيابي پيامد محور، ارائه خدمات سهل و آسان به خدمت گيرندگان، توجه به تجارب بومي و نو آوريها، مستند سازي، نظارت بر آموزش، توسعه متوازن خدمات ، جلب مشاركتهامردمي و… را از نقاط مثبت در بهزيستي استان اصفهان عنوان نمود.

در اين جلسه به ترتيب مديران كل دفاتر توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، هركدام در خصوص حوزه كاري خود به ايراد سخن پرداختند.

اما نكته قابل توجه در سخنان اين مسئولين حاكي از پيشگيري و ارتقای کیفیت خدمات ، تقویت برنامه جامع حمایت در جهت توانمندسازی و آگاه سازی عمومی و پیشگیری سطح یک در جامعه بمنظور آگاه سازی، اطلاع رسانی و آموزش مهارت‌های زندگی به مردم ، بالا بردن شاخص‌های فردی و اجتماعی در اثربخشی و موفقیت برنامه‌های پیشگیرانه داشت.

اجراي برنامه‌های اجتماع محور در زمینه پیشگیری از آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتیاد، رعایت اصول علمی، با توجه به نیازهای جسمی و روانی افراد جامعه ، تأکید بر رویکرد سلامت محوری، توجه به سطوح مختلف پیشگیری اطلاع¬رسانی و آگاه سازی به آحاد جامعه با هدف ارتقاء سلامت افراد، ارائه خدمات مناسب و مداخله¬ای به افراد آسیب¬دیده اجتماعی،توانمندسازی(قادرسازی بازتوانی) افراد آسیب¬دیده اجتماعی با هدف بازگشت آنها به زندگی سالم و مستقل و جلوگیری از گرایش مجدد آنان به آسیب¬های اجتماعی، تأکید بر مشارکت فعال مردم و سازمان¬های غیردولتی و گروههای خودیاری در تمامی سطوح پیشگیری، استفاده مناسب از تمامی امکانات و فرصتها برای اطلاع¬رسانی و آگاه سازی در زمینه پیشگیری از آسیب¬های اجتماعی با رویکرد علمی، شناسایی نقاط آسیب¬زای اجتماعی.از مهمترين سخنان مسئولين كشوري در اين جلسه بود.

در ادامه اين جلسه مسئولين و كارشناسان اداره كل بهزيستي استان اصفهان نيز به بيان چالش ها و مشكلات موجود در استان پرداختند و سوالاتي در زمينه مشكلات كاري مطرح نمودند.كه توسط مديران كشوري راهكار هايي جهت تسهيل در روند اجرايي فعاليتها و خدمات ارائه گرديد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.