سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:38 - جمعه 06 تیر 1393

امام جمعه نصرآباد جرقویه سفلی:

مسئولین به فکر رفع خطرات جاده ی محمد آباد- نصر آباد باشند

امام جمعه شهر نصر آباد در خطبه های این هفته گفت: از وزیر راه درخواست رسیدگی به مشکل جاده ی نصرآباد به محمد آباد را داریم زیرا این جاده از محورهای خطرناک جرقویه سفلی است.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ خطیب نماز جمعه شهر نصر آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به مهم ترین اعمال در ماه رمضان اظهار داشت: تقوا، پرهیزکاری و دوری از گناه از اعمال پر فضیلت ماه رمضان است.

وی در ادامه به عبادت و بندگی خدا و محورهای خطبه ی شعبانیه اشاره و افزود: محور شناخت و بصیرت در ماه مبارک رمضان از محور های اصلی این خطبه می باشد و اگر انسان بصیرت را نداشته باشد نمی تواند استفاده لازم را از ماه مبارک رمضان ببرد و انشاالله بتوانیم در ماهی که سرتا سر نور و رحمت و برکت است و شیطان به زنجیر کشیده می شود بهره کافی را ببریم.

فرهنگ استفاده از فرصت های سازنده ماه مبارک رمضان را محور دوم این ماه خواند و خاطر نشان کرد: خواب شما در این ماه عبادت است و می بایست شرکت در نماز جماعت و تلاوت قرآن از فرصت های این ماه استفاده برد و از خدا بخواهیم با قلبی صادق و بدون کینه و بغض وارد این ماه شویم و تا آخر این ماه توفیقات لازم را ببریم.
وی توجه به مساکین و فقرا را محور سوم خطبه ی شعبانیه دانست و با تذکر به همه ی افراد گفت: فقرا را بر سر سفره خود بنشانیم و به فکر همسایه خود باشیم تا خدایی نکرده همسایه ما گرسنه نماند.

امام جمعه شهر نصر آباد با ذکر این جمله که همه جوارحتان در ماه مبارک رمضان روزه باشد تصریح نمود: می بایست تمام اعضاء و جوارح روزه باشد زیرا روزه بر اعمال و رفتار شما اثر می گذارد و این در صورتی است که پیامبر فرمودند کسی که در این ماه اخلاقش نیکو باشد ثواب حرکت در راه صراط المستقیم را می برد.

حجت الاسلام فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و افزود: 6 تیر سالروز سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای می باشد که به فضل خداوند بمبی که گروه فرقان در مسجد گذاشت عمل نکرد و وجود ایشان نعمتی برای کشورمان شد.

وی با توجه به شهادت شهید بهشتی و 72 یار وفا دارشان گفت: استکبار زمانی که دید نمی تواند جلوی قیام مردم را بگیرد و اهدافش را در کشور پیاده کند دکتر بهشتی و یارانش را به شهادت رساند و ما می بایست انقلاب خود را حفظ کنیم.

فرهنگ با توجه به روز مبارزه مواد مخدر از گرفتاری معضل اعتیاد در جوانان خاطر نشان کرد: خانواده ها فرزندان خود را که در دام اعتیاد دچار شده اند رها نکنند زیرا آنان بیمار می باشند و می بایست کمک عزیزانشان کنند زیرا یکی از معضلاتی که باعث طلاق می شود همین است.

وی از وزیر راه خواهش کرد که فکری به حال جاده ی محمد آباد- نصر آباد بکنند زیرا این جاده دارای خطرات بسیاری می باشد و این در صورتی است که وزیر نیرو علی رغم در خواست ها در بازدید از جاده برای دیدن مراحل باز سازی آن نیامد.

امام جمعه در پایان سخنانی در رابطه با حملات تروریستی به عراق و جنایت های آمریکا داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.