سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:24 - پنجشنبه 05 تیر 1393

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان:

همایش بزرگ پنجمین دهه کاراته برگزار می‌شود

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان گفت: همایش بزرگ پنجمین دهه کاراته برگزار می‌شود.

علی دعوائیها اظهار کرد: کاراته را زیر نظر استاد مصطفی سلطانی در سال 51 آغاز کردم.در سال 58 در زمان آقای افشارزاده مدیرکل وقت تربیت بدنی عضو شورای ورزش‌های رزمی استان شدم و نخستین باشگاه کاراته را به نام مکتب کاراته ادیب راه اندازی کردم.

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان ادامه داد: در راستای آموزش سه دوره کلاس مربی‌گری درجه یک، دو و سه را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در استان 35 سبک کاراته داریم، تاکید کرد: 23 سبک کنترلی که عضو فدراسیون جهانی و 12 سبک غیر کنترلی است که انجمن جهانی دارند.

دعوائیها ادامه داد: کارها را به سبکها واگذار کرده‌ایم و هیئت فقط کارهای عمومیتر را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک دوره کلاس مربی‌گری درجه یک را از پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم اضافه کرد: از سال 92 برنامه‌های دانش افزایی مربیان را با شدت بیشتری برگزار کردیم و در هر دوره در حدود 75 نفر شرکت کردند، علاوه بر این نیز سه دوره کلاس داوری برگزار کردیم.

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان تصریح کرد: در مسابقات سبکی آقایان باتوانی توانستند در مسابقات باشگاه‌های آسیا مقام سوم کاتا را بگیرند.

وی با بیان اینکه قهرمانی و قهرمان پروری نیاز به بودجه دارد، تاکید کرد: از 60 میلیون تفاهم نامه تنها دو میلیون آنرا گرفتیم و در کمال تاسف هیچ ارگانی نیز به ما کمک نکرد.

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان تصریح کرد: برخی می‌گویند هیئت ضعیف است که باید بگویم بله ضعیف است اما با وجود ضعیف بودنش این کارها را انجام داده، قهرمانی هزینه دارد و قهرمانان ما با اتکا به مربیان شخصی خودشان به قهرمانی رسیده‌اند.

وی با اشاره به همایش آغاز پنجمین دهه فعالیت کاراته استان که همراه با تجلیل از استاد سلطانی بنیانگذار کاراته در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه روز جمعه با حضور مسئولان ورزش استان و پیشکسوتان این رشته برگزار می‌شود و امیدوارم بتوانیم میزبانان خوبی باشیم.

دعوائیها در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری نشست خبری ارتباطی به نزدیک شدن به پایان دوره ریاست شما داشت یا خیر؟ تاکید کرد: نه نداشت، فردی که قصد انجام چنین کاری را دارد سعی می‌کند دو ماه قبل از انتخاباتش تبلیغاتش را آغاز کند، سال 53 کاراته در استان افتتاح شده و من در سال 93 دارم این نشست را برگزار می‌کنم، اگر قصد انجام چنین کاری داشتم 7 یا 8 ماه دیگر این نشست را برگزار می‌کردم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا اصفهان سهمیه در تیم ملی کاراته بزرگسالان ندارد، اضافه کرد: من هیئت را با هیچ قهرمانی که در تیم ملی حضور داشته باشد تحویل نگرفتم، ما آن چیزی را که داریم طی این سه سال بوجود آمده است اما سهمیه ما بیش از اینها باید باشد.

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان گفت: باید به رئیس فدراسیون کاراته بگوییم که کاراته استان را بیشتر ببینند.

وی با اشاره به تعاملش با باشگاه سپاهان برای کاراته استان افزود: تعاملمان هم با آقای ساکت، هم با رحیمی و هم با خلیلیان خوب بود، از سال 90 این تیم بیشتر غیر بومی بود اما با آمدن رحیمی سیاستی اتخاذ شد که بومی گرایی بشود و در سال 91 این اتفاق رخ داد و موجب شد عناوین سوم و چهارم را کسب کنیم و در بانوان نیز سپاهان کاراته کای غیر بومی ندارد.

دعوائیها در ادامه به موضوع همگانی کردن این رشته اضافه کرد و افزود: تعداد بیمه شده ورزشی ما در یک دوره ارتقا پیدا کرد که البته به اعتقاد من تعداد بیمه شده‌ها ملاک نیست چراکه برخی مربیان کارت بیمه را گرفته و پس از اینکه حادثه‌ای برای ورزشکار رخ داد اقدام به پر کردن بیمه ورزشکار می‌کند البته قصد تهمت زدن به کسی را ندارم اما این موارد دیده شده است.

وی با بیان اینکه با دست خالی هیئت را می‌گردانم، تاکید کرد: زمانی که هیئت را تحویل گرفتم 112 میلیون تومان بدهی داشت و از سال 90 جمع پولی که اداره کل به من داد به 20 میلیون تومان نمی‌رسید و این درحالی بود که هیئت در سال 88 در حدود 85 میلیون بودجه از طرف فدراسیون و اداره کل گرفته است.

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان گفت: از تمام مسئولین و روسای سبک‌های هیئت که پشت کاراته استان بودند تشکر می‌کنم.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.