سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 01:29 - پنجشنبه 05 تیر 1393

نائب رییس شورای شهر اصفهان

نگرش جدیدی به مناطق گردشگری شرق اصفهان داشته باشیم

نائب رییس شورای شهر اصفهان گفت: آثار تاریخی در شرق اصفهان نشان از تمدن قدیم مردمان این منطقه است که متاسفانه توجهی به این امر نشده است.

دکتر احمد شریعتی نائب رییس شورای شهر اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق: با اشاره به سطح وسیع شرق اصفهان و آثار به جا مانده از قدیم در این مناطق اظهار داشت: گاها برخی مناطق شرق اصفهان قدمتی چند صد ساله دارند ولی به دلیل عدم توجه مسئولین به تمدن به جا مانده در اکثر روستاها و شهرهای این مناطق نتوانسته ایم به اندازه ای که در دیگر نقاط آثار باستانی خود را معرفی کرده اند اقدامی کنیم برای مثال قدمت ابیانه کم تر از قارنه در جرقویه سفلی می باشد ولی توانسته است مکان گردشگری مهمی در کاشان تلقی شود.

وی با ابراز نگرانی از تبدیل روستابه شهر گفت: 11شهر و روستاهای شهرها دارای بناهایی تاریخی می باشند که گویای تمدن قدیم است و نگرانی ما در تبدیل نقاط روستا یی به شهر به دلیل تخریب برخی خانه های تاریخی به جهت آزاد سازی مسیر راههای شهری است.

شریعتی از پیگیری با استاندار در زمینه ی ایجاد موزه ای در روستای تاریخی قارنه خبر داد و تصریح نمود: در طول ایام عید نوروز ایجاد کمپ گردشگری در قارنه در جذب گردشگر و معرفی قارنه بسیار مفید بود و در این زمینه پیگیری هایی در احداث موزه و شهرک گردشگری داشته ام تا بتوان سینه به سینه تمدن و قدمت شرق اصفهان را به مردم و جوانان معرفی کرد.

وی با توجه به حضور دکتر سلطانی فر معاون رییس جمهور به منطقه جرقویه سفلی خاطر نشان کرد: امیدواریم این حضور گره گشایی در مشکلات مطرح شده در بحث گردشگری منطقه باشد تا بتوان برنامه هایی در حفظ آثار گرانبهای منطقه داشته باشیم.
نائب رییس شورای شهر اصفهان از شهرداران و بخشداران خواست تا نگرش جدیدی نسبت به مناطق گردشگری داشته باشیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.