سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:42 - چهارشنبه 04 تیر 1393

نماینده مردم ارومیه خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو شد

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو از سوی هیئت رئیسه، گفت: استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند تا وزیر ده روز دیگر به مجلس بیاید و پاسخ ما نمایندگان را بدهد.

به گزارش اصفهان شرق: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی اخطاری با استناد به اصل 89 قانون اساسی با انتقاد از عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو خطاب به هیئت رئیسه، تأکید کرد: روز یک شنبه و روز سه شنبه در تذکری این موضوع را مطرح کردم و امروز هم مجددا تأکید می‌کنم که استیضاح وزیران حق نمایندگان مردم ایران است و جای سوال است که هیئت رئیسه با چه مبنایی هنوز طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه همه نمایندگان طرح استیضاح وزیر نیرو را امضا کرده‌اند، گفت: نمایندگان استان اصفهان، آذربایجان، گیلان، مازندران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و … این طرح را امضا کردند و خواهان اعلام وصول آن از سوی هیئت رئیسه هستند چرا که اکنون نوبت آب است و آب حیات و ممات ماست. اما نمی‌دانیم چرا آب‌های ما به این میزان هدر می‌رود بنابراین باید وزیر نیرو در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: نمایندگانی که این استیضاح را امضا کرده‌اند دائم از من می پرسند که چرا استیضاح را پیگیری نمی‌کنم بنابراین از هیئت رئیسه می‌خواهم هم اکنون طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند تا چیت چیان ده روز دیگر به مجلس بیاید و جواب ما را بدهد و اگر جواب درستی به ما داد نمایندگان تصمیم می‌گیرند و اگر جواب درستی به ما نداد ما وی را عزل می‌کنیم تا همه بدانند که احیای تالاب‌ها، دریاچه‌ها، محار رودخانه‌های مرزی خواست ماست و مجلس نباید این حق را از ما بگیرد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب علی لاریجانی و حجت الاسلام ابوترابی فرد ریاست صحن علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار با مزاح گفت: گویا رئیس از ما مظلوم‌تر پیدا نکرده‌اید چرا که الآن همه یاد استیضاح‌های خود افتاده‌اند.

وی افزود: البته حق نمایندگان است که اگر خواستند وزیر را استیضاح کنند اما از شما می‌خواهیم که به هیئت رئیسه کمک کنید چرا که چند استیضاح به ما رسیده و دو تا سه تای دیگر نیز در راه است بنابراین از نمایندگان می‌خواهم این استیضاح را مجتمعا پیگیری کنند چرا که طبق آیین نامه می‌توان یک وزیر یا چند وزیر و یا همه دولت را استیضاح کنند.

نایب رئیس مجلس برهمین اساس گفت: ما حتما با وزار و نمایندگان خواهان استیضاح مذاکره می‌کنیم و اگر متقاضیان استیضاح وزرا قانع نشدند، وظیفه ماست که به وظیفه قانونی خود و سوگندی که خوردیم عمل کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.