اصفهان شرق

اختصاص 30 میلیارد تومان جهت تسهیلات اشتغال زایی به شرق اصفهان

کدخبر: 21791
1393/04/03 در ساعت 10:19

دکتر حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به مصوبه ی سال 91 جهت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی اظهار داشت: طی مصوبه ی سال 91 جهت ترغیب سرمایه گذاران واحد های صنعتی مصوبه ای جهت کاهش قیمت زمین این شهرک ها تصویب و در سال 92 تمدید شد و لیکن رییس شهرک صنعتی کشور این مصوبه را لغو کرد.

وی لغو این مصوبه را از نکات منفی شهرک های صنعتی دانست و افزود: وقتی قیمت زمین ارزان بود سرمایه گذاران کم تر به مناطق شرق اصفهان جهت سرمایه گذاری وارد می شدند و با لغو مصوبه ی سال 91 و افزایش قیمت زمین ورود سرمایه گذاربه ورزنه، اژیه و ررامشه کاهش می یابد.

کامران از ایجاد تفاهم نامه ی 30 میلیارد تومانی با نورالله زاده مدیر عامل صندوق مهر امام رضای کشور خبر داد و تصریح نمود: می بایست تسهیلاتی را جهت مناطق محروم شرق اصفهان فراهم آوردیم و در این راستا تا سقف 50 میلیون تومان و 100 میلیون تومان تا حد نهایی طرح ها اعتبار به افرادی خواهیم داد که درصدد ایجاد شغل باشند.

این مقام مسئول خوشه بندی های صورت گرفته در زمینه ی خود اشتغالی را مفید دانسته و خاطر نشان کرد: ساماندهی خوشه ها در بحث صنایع دستی در مناطق شرق اصفهان مفید می باشد و مثال این خوشه بندی را در احیای عبا بافی در کوهپایه و ایجاد کارگاه می توان نام برد.