سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 17:35 - دوشنبه 02 تیر 1393

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

راه اندازی سایت پسماند شرق اصفهان جهت ذخیره سازی محصولات جانبی کارخانه کمپوست(ریجکت)

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت : فعالیت‌های شاخص مدیریت پسماند بر اساس برنامه‌های راهبردی و برنامه اصفهان 95 تدوین شده است.

به گزارش اصفهان شرق: تیمور باجول مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سال جدید افزود: افزایش دستگاه خود دریافت پسماند خشک و توسعه طرح جمع‌آوری پسماند الکترونیکی و جزء ویژه در شهر اصفهان از طرح‌های شاخص سازمان مدیریت پسماند است.

تیمور باجول اظهار کرد: فعالیت‌های شاخص مدیریت پسماند بر اساس برنامه‌های راهبردی و برنامه اصفهان 95 تدوین شده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سال جدید افزود: افزایش دستگاه خود دریافت پسماند خشک و توسعه طرح جمع‌آوری پسماند الکترونیکی و جزء ویژه در شهر اصفهان از طرح‌های شاخص سازمان مدیریت پسماند است.

باجول با اشاره به اجرای دو طرح مشارکتی گفت: استحصال انرژی الکتریکی از ریجکت پسماند شهر و استحصال گاز متان از لندفیل‌های قدیمی و تولید انرژی الکتریکی در سال جدید انجام می‌شود.

وی اظهار کرد :برنامه ریزی سازمان در خصوص بازیافت , تفکیک حد اکثری مواد بازیافتی از مبدا” می باشد تا ضمن کاهش آلودگی محیط زیست که به دلیل مخلوط شدن این مواد با پسماند تر آلی و عدم امکان پردازش و بازیابی و ناچارا” دفن می گردد موجب صرفه جویی در استفاده از منابع طبیعی و کاهش هزینه های حمل و نقل پسماند و همچنین افزایش کیفیت محصولات تولیدی نظیر انواع کودهای کمپوست و محصولات بازیافتی می گردد بر اساس این برنامه ریزیها ضایعات پسماند به حداقل ممکن رسیده و پس از جمع آوری و ذخیر سازی در دستگاههای زباله سوز که مطابق با موازین و استانداردهای روز دنیا طراحی شده اند تبدیل به انرژی می گردد. در این راستا سازمان اقدام به راه اندازی مرکز سایت دفن شرق اصفهان نموده است روزانه به طور متوسط در حدود ۲۵۰ تن ضایعات توسط ماشین پرس ۱۵۰۰ تنی ، فشرده می گردد و پس از خارج شدن شیرابه به درون کامیونهای مخصوص انتقال ضایعات یعنی سمی تریلرها انتقال یافته و پس از بارگیری به طرف مرکز دفن سایت شرق اصفهان انتقال داده می شود در سایت شرق باتوجه به فیزیک خاک , شرایط اقلیمی و عمق آبهای زیر زمینی و به طور کلی با رعایت همه موارد فنی و ایمنی ضایعات در عمق مناسب ذخیره سازی می شوند تا در آینده به عنوان یک منبع تولید انرژی مورد استفاده قرار گیرد قابل ذکر است که در این مرکز بالغ بر ۴۳۰ هکتار فضای سبز توسط این سازمان ایجاد گردیده است.

توسعه فضای سبز سایت مدیریت پسماند شرق به میزان ۴۳۰ هکتار
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در پایان اضهار کرد: کویر سجزی یکی از مناطق بیابانی استان اصفهان می باشد که به دلیل شوری خاکهای منطقه و درصد بالای مواد تبخیری همچون نمک و گچ و همچنین بواسطه شوری آبهای زیر زمینی ، پوشش گیاهی در این منطقه بسیار ضعیف بوده و بر اثر برداشت مواد تبخیری برای استفاده در کوره های گچ پزی متاسفانه خاکهای سطح زمین سست گشته و فرسایش بادی باعث تخریب منطقه شده است بدین منظور سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان طرح احداث فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه خانه شمال را در این منطقه آغاز کرد که با استفاده از آن می توان فرسایش بادی را از طریق افزایش پوشش گیاهی کنترل نمود قبل از این در این منطقه هیچ منبع طبیعی قابل ملاحظه و شاخصی وجود نداشته و مسلما” می توان با رعایت اصول فنی با ایجاد یک پوشش خاکی مناسب و کاشت گونه های سازگار وضعیت منطقه را بهتر از وضع کنونی احیاء نمود بدین منظور از سال ۱۳۸۸ تا کنون ۴۳۰ هكتار فضای سبز در این منطقه احداث شده است. در این محدوده گونه های مختلف گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه از جمله كاج، گز، سنجد و قره داغ كاشته شده است. توسعه فضای سبز و كاشت درختان در این مكان با توجه به شرایط و تاثیرات محیطی انجام می پذیرد و در آینده فضای سبز این منطقه به پارك تفریحی و گردشگری برای استفاده شهروندان تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.