سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:15 - دوشنبه 02 تیر 1393

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان

در انتقال آب به اصفهان، به حق آبه های ذکر شده در سند شیخ بهایی توجه کنید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بحران آب در اصفهان را جدی دانست و گفت: صرفه جویی در همه زمینه های استفاده از آب باید مدنظر شهروندان قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق: کریم نصر اصفهانی در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت فعلی زاینده رود در استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به مسئله جدی بحران آب در اصفهان، صرفه جویی در همه ی زمینه ها اعم از شرب، صنعتی و کشاورزی باید مدنظر همه اقشار قرار گیرد.

وی با بیان این نکته که استان اصفهان با کم آبی شدید رو به رو است تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه انرژی و رسیدگی سازمان آب به حلقه چاه های آب کم عمق که در حال تغذیه از منابع آب های زیر زمینی هستند، از جمله راه هایی است که استان به وسیله آن می تواند این بحران را پشت سر بگذارد.

نصر اصفهانی در خصوص طرح انتقال آب بهشت آباد ابراز کرد: این طرح دارای مطالعات کارشناسی و ردیف بودجه مشخص است که متاسفانه به دلیل نامشخص در مرحله ی اجرایی دچار مشکل شد.

2365606_542

وی ادامه داد: در رسیدگی به مسئله طرح انتقال آب بهشت آباد مسئولان باید افراد ذینفع و حق آبه داران را مورد توجه قرار دهند و همچنین به حق آبه های ذکر شده در سند شیخ بهایی نیز توجه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز نگرانی از وضعیت آلودگی هوای اصفهان نیز عنوان کرد: یکی از دلایل آلودگی هوا ورود ریز گردها از کشورهای همسایه به کشور ما و همینطور استان اصفهان است که از مسئولین وزارت کشور خواستاریم به این موضوع رسیدگی کنند.

کریم نصر اصفهانی همچنین تغییرسوخت کارخانه ها از مازوت به گاز، افزایش سرانه فضاهای سبز شهری و افزایش خدمات حمل و نقل شهری را از راهکار های کاهش آلودگی هوا خواند.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “در انتقال آب به اصفهان، به حق آبه های ذکر شده در سند شیخ بهایی توجه کنید”

  1. مهدی گفت:

    به نظر بنده می بایست صنایع سنگینی مثل ذوب آهن که خود نیمی از آب زاینده رود را مصرف و جز تعداد محدودی شغل و آلودگی فراوان برای اصفهان نتیجه ای ندارد به سواحل کشور منتقل شود تا با جریان دوباره آب به زاینده رو د اصفهان جانی دوباره بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.