سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 10:52 - یکشنبه 01 تیر 1393

به بهانه سالروز رحلت آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی هرندی

بعضی از چهره ها مهربانند وصمیمی ؛آرامش درنگاهشان موج می زند؛ مصاحبت با ایشان سبب مسّرت وشادمانی است ؛درهمراهی با آنان می توان بدون پرداخت شهریه وبرپایی کلاس، درس ها آموخت؛اما حقیقت این است که ماهیت هر انسان، آن نیست که برایت آشکار می کند، بلکه ان چیزیست که نمی تواند آشکار نماید.پس اگر می خواهی او را بشناسی، به گفته هایش گوش مسپار، بلکه به ناگفته هایش گوش فرا دهد.

سخندان وسخن فهم وسخن سنج / غزل گو، قصه پردار وسخن گنج

آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی هرندی در نظرگاه مردم از زمره این افراد بود؛گذشت زمان وتوسم ذاتی او دست در دست هم نهاده بود واز او معلمی سیار وکوهی از تجربه قابل استفاده ساخته بود؛هم کلامی با او افقی نو بر مسائل را برایت می گشود واین باور را به فرد منتقل می نمود که فرای آنچه می اندیشی حقیقتی دیگر نیز هست.او آرام وباوقار بود ودر حقیقت امر این بود که او درونی پر محتوی وپرتلاطم داشت وگویا شاعر این بیت را برای اینان سروده است:

هر آنکس ز حکمت برد توشه ای/ جهانی است بنشسته در گوشه ای

اونه تنها برای ما مردم هرند معلمی بی محفل از تجربه ها وزیرکی ها بود؛ برای دستگاه دین وروحانیت دلسوز بود، که در تمام دورانهای آسایش وسختی لحظه ای از وظیفه خود جدا نشد وکوشید سربازی وفادار برای احياء و ترويج عقايد حقه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) باشد.

DSC01164

گذری بر زندگی نامه:

سید محمد حسین حسینی هرندی فرزند سید محمد رضا ( معروف به حاج آقا رضا هرندی ) در سال 1315 هجری شمسی دراصفهان و در خانواده ای روحانی و مروج دین متولد شد . وی از سن 12 سالگی وارد حوزه ی علمیّه ی اصفهان شد و از محضر اساتیدی چون شیخ عباسعلی ادیب ، شیخ احمد فیاض ، شیخ محمد طبیب زاده ،شیخ جلال الدین اژه ای و میر سید حسن مدرس استفاده نمود.

وی پس از گذشت 3 سال به شهر مقدس قم عزيمت نمود و از محضر آيات عظام حاج آقا سيدمحمدرضا گلپايگاني، حاج آقا شيخ مرتضي حائري، حاج آقا محقق داماد، حاج آقا انصاري همداني، حاج آقا سيدمحمدباقر سلطاني ،علامه فانی، دهسرخی و بروجردی خوشه ها چيد و به اصفهان مراجعت كرد و مدت دو سال نيز از محضر آيت الله سيدمحمدرضا خراساني کسب فیض نمود و خود به احياء و ترويج عقايد حقه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) پرداخت.

وی درمدت حیات خود لحظه ای ازخدمت به خلق خدا فروگذار ننموده ، مساعدت به تجدید بنای قدس الحسین هرند ، کمک به احداث بنای فاطمیّه ی هرند ، کمک به احداث سجادیّه ی هرندی ها در مشهد مقدس را می توان از خدمات ایشان بر شمرد.

سرانجام این عالم ربانی در روزچهار شنبه 19 رجب المرجب سال 1432 هجری قمری مصادف با اول تیرماه سال 1390 هجری شمسی در سن 75 سالگی به لقاء الله پیوست .
روحش شاد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.