سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 18:51 - جمعه 30 خرداد 1393

امام جمعه موقت شهر هرند:

شهدا به گردن ما حق دارند/ ساخت یادمان شهدای گمنام را شروع کنید

امام جمعه شهر هرند در خطبه های این هفته با گلایه از نیمه کاره ماندن یادمان شهدای گمنام این شهر گفت: این شهدا به گردن ما حق زیادی دارند و باید ساختن این یادمان شروع بشود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از خبرنگار روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند: حجت الاسلام محمد حسن نیکو کلام امام جمعه موقت در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز شهر هرند طی سخنانی گفت، ماه مبارک رمضان ماه پر برکتی است و اگر کسی در این ماه کار نیکی انجام بدهد ثواب و مزد زیادی خواهد گرفت و خداوند حتی بایت نفس کشیدن در این ماه مبارک ثواب زیادی به روز ه دار خواهد داد و اگر در این ماه قران تلاوت کند و به ان عمل نماید خدواند به ان چند برابر پادش می دهد.

وی در ادامه افزود: خداوند تبارک و تعالی در چند جای از قران انسان را امر فرموده به تسبیح و پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)در هیچ حالتی تسبیح خداوند را فراموش نکرد و تا اخر عمر تسبیح خدا را گفت.

امام جمعه با بیان روایتی از پیامبر افزود: اگر کسی یکبار تسبیح خداوند را بگوید خداوند برای او هزار هزار حسنه می نویسد و هزار هزار گناه را از او پاک میکند و هزار هزار درجه به او می دهد.

خطیب نماز جمعه هرند گفت روزه گرفتن فقط به امسا ک خوردن وآشامیدن نیست وخداوند می فرماید کسی که جوارح واندما هایش از حرام های من روزه ندار د این روزه برای من نیست وهیچ اجر وپادا شی هم ندارد.

نیکو کلام با توجه به آمادگی برای ورود به این ماه افزود: بیاید در این چند روز باقیمانده ماه شعبا ن توبه کنید و خود را برای رفتن به میهمانی ماه خدا اماده نمایید و هر کس به فقرا اطعام بدهد اجر و ثواب زیاد ی خواهد گرفت.

حجت الا سلام نیکو کلام در خطبه دوم خود با اشاره به حمله وحشیانه گروه تکفیری داعش به مردم شیعه کشور عراق گفت: این گروه با حمایت کشورهای خارجی و خیانت افراد داخلی کشور عراق و دسیسه ها به مردم مظلوم عراق حمله کرده و انها مورد قتل قرار داه اند و مجلس این کشور در مقابل این همه جنایت سکوت نمود و هیچ اقدامی انجام نداده است ولی به قدرت الهی توسط مراجع تقلید بیش از دومیلیون نفر خود را اماده رزم با این گروه کرده ا ند وتمام نقش های دشمنان خنثی شده است .

وی گفت سازمان ملل که خود دم از حقوق بشر میزند چرا در مقابل این همه جنایت ساکت مانده است و هیچگونه اقدامی انجام نمی دهد.

ایشان با توجه به گردهمائی ائمه جمعه در اصفهان افزو: مسئولین استان و بخش باید همدل و در کنار هم به فرهنگ عمومی و جایگاه ان کمک کنند.

وی از مسکوت ماندن ساختما ن قبور شهدای گمنام شهر هرند که قبلا کلنگ ان زده شده بو گلایه کرد و گفت این شهدا به گردن ما حق زیادی دارند و باید ساختن این یادمان شروع بشود.

ایشان از مسئولین شهر هرند و بخش جلگه درخواست نمود که برای فرهنگ عمومی شهر قدم بردارند و جلساتی را برای فرهنگ عمومی شهر با هم داشته باشند.

وی با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت جوانان افزود: مسئولین و اموزش و پرورش باید برای این قشر برنامه های را تدارک ببینند تا جوانان و نوجوان بتواند از این برنامه ها استفاده نمایند.
امام جمعه موقت در پایان به مردم توصیه کرد: هر کسی که در امور فرهنگی می تواند و توان کار کردن را دارد اعلام امادگی نمائید و مسئولین هم باید با او همکاری های لازم را داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.