سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 18:27 - جمعه 30 خرداد 1393

امام جمعه نصرآباد جرقویه سفلی:

کشاورزان زکات برداشت های خود را پرداخت کنند

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های این هفته گفت: یکی از موارد قبولی نماز پرداخت زکات است و می بایست در برداشت محصول خود زکات مال را پرداخت کنید زیرا برکت در مالی است که زکات آن پرداخت شود.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آثار عبادت در زندگی اظهار داشت: هر سفری که انسان در پیش دارد می بایست زاد و توشه خود را آماده کند و بهترین زاد و توشه در سفر انسان به آخرت تقوا و عبادت است.

وی عبادت را از راههای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه خواند و به آثار آن اشاره و افزود: عبادت خدا رفتار انسان را الهی می کند و در این مسیر بندگی خداوند از ماموریت های مهم زندگی انسان است زیرا خداوند هم در قران کریم به این مهم اشاره داشته است.

فرهنگ با توجه به فکر گناه و اثر آن در فرد گفت: فکر گناه روی رفتار انسان تاثیر دارد و ممکن است انسان را به گناه می اندازد و بهتر است که انسان به فکر خود را به سوی خدا ببرد و فکر به خداوند در معاشرت ها و شغل انسان و جلوگیری از گرایش ربا و روزی حرام اثر دارد.

وی با تاکید به نماز در بین مردم خاطر نشان کرد: اهل نماز باشید چرا که نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد.
امام جمعه در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت ها پیش رو تصریح نمود: یک تیر روز اطلاع رسای دینی و نقش علمای دین در تبلیغ اسلام می باشد و عالم می بایست در ابتدا رفتار اسلامی را در خود نهاینه کند و حاکم اسلامی معرفی کننده دین در تمام موارد است.

امام جمعه با اشاره به وظیفه سنگین رسانه ملی در کشور افزود: رسانه ملی می بایست آداب و فرهنگ اسلامی را در بین مردم ترویج کند زیرا فیلم ها و موسیقی های این رسانه روی رفتار مردم اثر می گذارد.

فرهنگ با توجه به حلول ماه مبارک رمضان با تذکر به مسئولین شهر خاطرنشان کرد: مسئولین در ماه مبارک رمضان شرایط عبادت و بندگی مردم را فراهم کنند تا مردم بتوانند به خوبی از این ماه مبارک استفاده لازم را ببرند.
وی وضعیت کشور را در رابطه با آب بحرانی خواند و افزود: در مصرف آب صرفه جویی کنید و در روایات هم موکدا به این مورد اشاره شده است و امام صادق(ع) در این رابطه می فرمایند که کمترین اسراف این است که باقی مانده آبی که خورده ایم را دور بریزیم.

امام جمعه با توجه به فصل برداشت گندم کشاورزان را به پرداخت حق و حقوق مال خود فرا خواند و گفت: یکی از موارد قبولی نماز پرداخت زکات است و می بایست در برداشت محصول خود زکات مال را پرداخت کنید زیرا برکت در مالی است که زکات آن پرداخت شود.

فرهنگ از اوضاع امروز عراق ابراز تاسف نمود و آمریکا و اسرائیل را از حامیان گروهک های تروریستی خواند و افزود: دشمن به فکر ایجاد تفرقه و منحرف کردن افکار مردم جهان از پیروزی های سوریه و تخریب چهره ایران و حزب الله می باشد و داعش وسیله دست استکبار است که می خواهند عراق را مانند دیگر کشورهای منطقه مانند مصر کنند و بهترین راه برون رفت از این اقدام داعش اعلام شورش بر علیه این گروه توسط علمای شیعه و سنی است که به لطف خدا در حال انجام است.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.