سرویس: تولیدی » خبر پوششی 03:31 - جمعه 30 خرداد 1393

دبیر اجرایی جشنواره خط انار در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت:

هدف ما گردآوری کتاب جامع دفاع مقدس در اصفهان است

دبیر اجرایی جشنواره خط انار گفت: در کنار سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نقش استان اصفهان در دفاع مقدس کوتاهی کرده ایم.

به گزارش اصفهان شرق: اختتامیه جشنواره خط انار به همت دفتر مقاومت و ادبیات حوزه هنری با حضور جمعی از نویسندگان جوان دفاع مقدس در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

محمدی دبیر اجرایی جشنواره خط انار با تشکر از تمامی کسانی که در طول اجرای این جشنواره کمک کرده اند اظهار داشت: این جشنواره اولین جشنواره ادبی دفاع مقدس است که در راستای اهمیت دفاع مقدس در طول یک سال شکل گرفت و در مراسم اختتامیه آن دومین جشنواره دفاع مقدس کلیک می خورد.
وی گلایه رهبر از اصفهانی ها مبنی بر کوتاهی در نشان دادن نقش اصفهانی ها در دفاع مقدس را از اصلی ترین عوامل انجام این طرح خواند و افزود: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند که در هر کجای ایران که قدم نهاده ام یک اصفهانی را دیده ام، ولی ما در جهت این گفتار خوب عمل نکرده و در این مسیر کوتاهی کرده ایم.

دبیر اجرایی جشنواره خط انار با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی این جشنواره خاطر نشان کرد: در طول اجرای این جشنواره کارگاه داستان نویسی، 2 اردو به مناطق جنوب و غرب به جهت آشنایی با دفاع مقدس و تشکیل نشست های ادبی با حضور نویسندگان از اقدامات اجرایی این دبیرخانه به اعضا بود.

محمدی در پایان شکل هنری در اثار و خاطرات رزمندگان را در ماندگاری آن اثر مفید دانسته و با اشاره به اهداف این جشنواره متذکر شد: بنا را بر این می گذاریم که بتوان با حرکت اهل قلم به این سمت و یافتن سوژه هایی در سمت و سوی دفاع مقدس کتابی جامع و فاخر دفاع مقدس اصفهان را به چاپ برسانیم.

در ادامه جزینی نویسنده در این اختتامیه با بیان این مطلب که ادبیات جنگ دغدغه نویسندگان جهان است اظهار داشت: نسبت به دستاوردهای دفاع مقدس نباید گفته ها و شنیده ها را دست کم گرفت و تا زمانی که تاریخ جنگ را می خوانیم می توانیم از کلیشه ها عبور کنیم.

وی خلق دنیای جدید را عبور از کلیشه ها دانست و افزود: راه عبوراز کلیشه ها خواندن داستان های جنگ است بهترین راه خواندن تاریخ دفاع مقدس است.
در پایان به برگزیدگان این جشنواره جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.