سرویس: تولیدی » خبر پوششی 03:24 - جمعه 30 خرداد 1393

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دایره فرهنگ عمومی دایره وسیعی است/ مسئولان فرهنگی دانش خود را به روز کنند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دایره فرهنگ عمومی یک دایره وسیعی است که تمام باورها و رفتارها را از گذشته تا حال شامل می شود و در این مورد مسئولین فرهنگی می بایست دانش خود را به روز کنند.

به گزارش اصفهان شرق: سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سال 1364 زمانی که رهبر انقلاب ریاست شورای انقلاب فرهنگی را داشتند، شورای فرهنگ عمومی را طرح و تصویب کردند و در این راستا مجموعه وظایفی دارد.

وی در ادامه به شرح وظایف این شورا پرداخته و افزود: در وظایف این شورا رصد کردن فرهنگ عمومی می باشد و هر دو هفته یک بار جلسه برگزار و مصوبات خودش را برای شورای عضو و شورای فرهنگ عمومی هر دو هفته یک بار بیان می کند. جمعی که به آنها ملحق شده است شورای فرهنگ عمومی استان را تشکیل می دهد که رییس آن نماینده ولایت فقیه نایب رییس استاندار و دبیر آن شورای شهر است که مسائل را در حوزه عام فرهنگی استان ها مورد تحلیل و بررسی فرار می دهد.

شاهمرادی با بیان اینکه وظیفه شوار دخالت در وظایف قانونی نیست عنوان کرد: این شورا رصد کردن مسائل فرهنگی را با ابلاغ استاندار در استان اجرایی و در واقع یکی از مهم ترین و قدرتمندترین شورای استانی است که مسائل فرهنگی شوراها را بررسی می کند و اهداف آنها را به منسه ی ظهور می رساند.

وی رفع نواقص را از دیگر کارهای این شوار خواند وافزود: یکی از کارهایی که دبیرخانه مرکز انجام داده اینکه شورای فرهنگی عمومی استان با بعضی استان ها و شهرستان ها وارد فعالیت شود و برای رفع نواقص در شوراها تصمیماتی گرفته شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ، اصفهان را یکی از مهمترین استان های کشور به لحاظ فرهنگی هنری نامید و تصریح نمود: استان اصفهان به دلیل وجود صاحب نظران و بزرگان از مهم ترین استانهای کشور به شمار می آید و انتظار ویژه ای از این استان می رود این است که در مسائل فرهنگی کشور وارد شود و ضعف ها و نواقص و هنجارها را رصد کند تا در نشست های عمومی و خصوصی نسبت به مسائل فرهنگی استان واقف شوند و با نگاه جمعی و هم افزایی بتوانند مسائل فرهنگی را حل و فصل نمایند.

وی در پاسخ یکی از خبرنگاران پیرامون مساله حجاب و عفاف گفت: مساله حجاب و عفاف در سالهای گذشته مطرح بوده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنرا در دستور کار قرار داه است.
شاه مرادی تصریح کرد: در رابطه با عفاف و حجاب تصمیم گیری هایی شده که متاسفانه اجرایی و عملیاتی نشده است چون اهتمامی به عملیاتی کردن دستورها نداشته و هیچ بودجه ای برای آن در نظر نگرفته اند.

این مقام مسئول بالغ بر 350 بند را در راستای تصمیم گیری بر حجاب و عفاف عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از 300 بند کم تر از 10 بند مربوطه به نیروی انتظامی است که اجرای آن توسط این نیرو بیشتر در اذهان مردم جلوه کرده است و باقی بندهای دیگر مربوط به دستگاههای دیگر فرهنگی کشور است.

وی شورای عالی فرهنگی را ملزم به اجرای برنامه ها ندانسته و گفت: شورای عالی فرهنگ عمومی بنای اجرایی شدن ندارد و تصمیماتی که گرفته می شود ملزم به اجرای برنامه در دستگاههای دیگر است.

شاهمرادی با اعلام برخی آمارهای نسنجیده یادآور شد: برخی از آمارهای ارائه شده نسنجیده و غیر محققانه است و باید آمارها طبق یک فرم علمی بررسی شود تا نسبت به هنجارها و ناهنجارها قسمتی را که به عنوان معضل است بررسی کنیم.
وی در پایان از مسئولین فرهنگی خواست تا دانش خود را به روز کنند و در این مورد اظهار داشت: دایره فرهنگ عمومی یک دایره وسیعی است که تمام باورها و رفتارها را از گذشته تا حال شامل می شود، به خصوص جوان های 30 سال پیش را نمی توان با جوان امروز مقایسه کرد و در این مورد مسئولین فرهنگی می بایست دانش خود را به روز کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.