اصفهان شرق

نمایشگاه های کتاب فرصت خوبی برای ارج نهادن به جایگاه کتاب است

کدخبر: 215
1392/05/30 در ساعت 21:08

به گزارش اصفهان شرق صاحب نیوز  ، حجت الاسلام محمد قطبی در نشست خبری خود با خبرنگاران پیرامون موضوع “نهمین نمایشگاه کتاب اصفهان” ، افزود: هشت دوره نمایشگاه کتاب در استان اصفهان برگزار شده است و اکنون چهار شهریور سال جاری شاهد برگزاری نهمین دوره نمایشگاه کتاب در این استان خواهیم بود.

وی برگزاری این نمایشگاه ها را فرصتی برای عرضه و خرید کتاب در موضوعات گوناگون دانست و اظهارداشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان میزان پیش بینی شده ارزش ریالی فروش کتاب در این نمایشگاه را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: با تخفیف ۴۰ درصدی کتب در این نمایشگاه، رقم پرداختی شش میلیارد ریال خواهد بود.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب موج فرهنگی و علمی خوبی در جامعه ایجاد می کند که می توان از آن در راستای ورود به موضوعات کتابخوانی و ارائه کتاب ها با مباحث روز و کاربردی استفاده کرد.
حجت الاسلام قطبی افزود: نهادهای مختلفی از جمله استانداری، شرکت مخابرات، شهرداری و شورای شهر در امر برگزاری نمایشگاه کتاب با ارشاد اصفهان همکاری کردند.
در ادامه معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز از ۳۵۰ ناشر داخلی و خارجی در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان خبر دادو گفت: نمایشگاه امسال کتاب اصفهان با شعار “کتاب خوب را بخوانیم و به دوستانمان هدیه دهیم” و با هدف افزایش و گسترش فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود.

قلمکاریان ازجمله برنامه های جنبی این نمایشگاه را برگزاری جشن کتاب، جنگ های شبانه، مسابقات و نشست های کتابخوانی خواند و با بیان اینکه روزنامه ها و خبرگزاری های استان در توسعه فرهنگ کتابخوانی رسالتی سنگین بر دوش دارند اظهار کرد: انتظار می رود رسانه ها در این عرصه کوشا باشند.

وی همچنین به بن های الکترونیکی ۲۰۰ هزار ریالی ویژه عموم، ۳۰۰ هزار ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به بالا اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از آغاز نمایشگاه کتاب جهت دریافت بن های الکترونیکی اقدام شود.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: در نمایشگاه امسال برای تمام رده های سنی کتاب وجود دارد .