سرویس: اجتماعی 13:32 - سه شنبه 11 بهمن 1401

نگاهی به 44 سال پرافتخار؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای شرق اصفهان چه بود/جزییات

آورده انقلاب اسلامی برای شرق اصفهان بیش از یک کتاب است و ما در این گزارش برگی کوچک از این افتخار بزرگ را به رشته تحریر درآوردیم.

به گزارش اصفهان شرق، انقلاب اسلامى که در سپیده دم 22 بهمن ماه سال 1357 در سرزمین ایران به رهبرى پیامبر گونه امام خمینى(ره) طلوع کرد و “اعجاز بزرگ قرن”را رقم زد، دستاوردهاى فراوان و بى سابقه اى را در حوزه هاى گوناگون به ارمغان آورد و امسال در چهل و چهلمین سالروز تولدش، نگاهی پرمغز به حضور مبارکش در بین شهرها و روستاهای شرق اصفهان می اندازیم تا برگی کوچک از کتاب سترگ دستاوردهای این انقلاب به مردم شرق اصفهان را مرور کنیم.

بی انصافی بزرگیست اگر سر را در برفی که دشمن برای کم رنگ کردن خدمات انقلاب از طریق رسانه های معاند قرار داده است فرو بریم و خدمات بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را بازگو نکنیم.

دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برآن هستند که طعم شیرین انقلاب را با دروغ های سست و بی بنیادشان در بین مردم رواج دهند ولیکن بصیرت مردم انقلابی ایران تا کنون دست دشمن را کوتاه و نقشه های شومشان را نقش برآب کرده است و دشمن بیش از پیش رو به ناامیدی نهاده است.

در این راستا و به بهانه بهمن 1401 برآن شدیم تا برگی بسیار کوتاه از آورده انقلاب برای شرق اصفهان را به روایت این گزارش به نوشتار درآوریم.

خبرنگار اصفهان شرق به میان مردم رفت تا بشنود آنچه را که باید با اقتدار نوشت و برآن نوشته افتخار کرد.

*ارتقاء سطح علمی و ریشه کنی بی سوادی از دستاوردهای انقلاب 57

غلامرضا قدرتی از دهستان شاهتور به حضور 4 فرمانداری در منطقه شرق اصفهان اشاره و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب، اتکا به داخل و پافشاری بر توانمندی های داخلی است و قطعا این توانمندی ها در نقاط شهری تا روستایی به خوبی مشهود است و اگر پتانسیل بالای منطقه ای نبود، امروز شاهد چهار شهرستان به منطقه شرق طی سال های اخیر نبودیم.

 

وی که از فعالین بخش کشاورزی به شمار می رود اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی، صنعت در کنار کشاورزی و ارتقاء علم و دانش در شهرها و روستاهای منطقه بزرگ شرق اصفهان، از نقاط مثبت روزهای بعد از انقلاب است و به خوبی میتوان آبادانی را در دورترین نقطه روستایی مشاهده کرد و صد البته که شرایط اقلیمی و جوی این سالها، خشکسالی را به بار آورد ولی احداث گلخانه های بزرگ در منطقه شرق اصفهان، موید اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی قلمداد می شود.

 

این جوان دهه شصتی با تاکید بر اینکه جایگاه شرق اصفهان در علم اندوزی زبانزد است، افزود: وجود دانشگاه های آزاد و پیام نور و نیروهای بومی و پرتوان و همچنین جذب دانشجو به منطقه از آورده های انقلاب در راستای آگاهی بخشی به مردم و بالا بردن سطح سواد به سمت سواد دانشگاهی است و همچنین آمار قبولی دانش آموزان شرق اصفهان در کنکور و ورود به دانشگاه های دولتی جای تمجید دارد.

 

* بندر خشک پروژه عظیم اقتصادی دنبال شود

 

در گفتگو با آقای محمدی کارگر شرق اصفهانی به پروژه بندر خشک در شرق اصفهان رسیدیم، وی با ابراز خرسندی از وجود شهرک های صنعتی در منطقه شرق اصفهان، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب تعداد نیروی کاری که برای امرارمعاش به خارج از دیار خود می رفتند، کاهش یافت و یکی از دلایل مهمش، حضور سرمایه گذاران در این منطقه و احداث شهرک های صنعتی نظیر سجزی، کوهپایه و جرقویه می باشد که در این کارخانه جات، جای نیروهای بومی منطقه خوش نمایی میکند ولیکن از مسئولان درخواست میکنیم تا با حمایت از کارگاه های کوچک به رشد صنعت و کاهش بیکاری کمک کنند.

 

وی گفت: راه اندازی پروژه بندر خشک و تکمیل آن در منطقه شرق اصفهان، میتواند به عنوان پروژه ای صنعتی برای جذب جوانان شرق اصفهان به شمار رود و امیدواریم پیشرفت شایانی در بخش صنعت که با خشکسالی های اخیر از جایگاه مهمی برخوردار است، باشیم.

 

* پتانسیل گردشگری شرق اصفهان حاصل تلاش دولت های انقلابی

 

خانم سعادت از فعالان فرهنگی با اشاره به حضور بانوان در عرصه های علمی،اقتصادی و فرهنگی بیان کرد: انقلاب به زنان ارزش داد و حضور پرتوان زنان شرق اصفهانی در حوزه های علمی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی از دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم به شمار میرود و قطعا این حضور با اقتدار بانوان با حفظ ارزش های اسلامی را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

 

وی با بیان این مطلب که گردشگری در شرق اصفهان طی این سال ها رونق قابل توجهی گرفته است، گفت: احیای آثار باستانی در منطقه شرق اصفهان و ثبت خانه های تاریخی و …. از اقدامات بسیار مهم دولت های پس از انقلاب است که برای منطقه از نظر اقتصاد گردشگری بسیار سودمند بوده ولی میطلبد مسئولان با در نظر گرفتن فرهنگ اصیل مردم شرق اصفهان، از نفوذ فرهنگ غربی به گردشگری جلوگیری به عمل آوردند تا گردشگری اسلامی را شاهد باشیم.

 

احمد صادقی از خبرنگاران اصفهان شرق با اشاره به دوبانده شدن جاده ها و ایمن سازی حداکثری راه های مواصلاتی در شرق اصفهان خبر داد و افزود: با وجودی که هنوز در منطقه شرق اصفهان نیاز به ایمن سازی جاده ها داریم و حمایت مسئولان را می طلبند ولی بی انصافی است اگر به این نکته اشاره نکنیم که طیسال های پس از انقلاب، در زمینه راه سازی پیشرفت زیادی کردیم و به عنوان خبرنگاری که دغدغه مردم برایم مهم بود، هم از ناایمنی راه ها گزارش داده و هم از احداث جاده های جدید و دوبانده کردنش خبرهای خوش به مردم مخابره کردیم و روستایی را در شرق اصفهان سراغ نداریم و برای رفتن به آنجا مسیر دشوار و غیرقابل دسترسی باشد.

 

وی از احداث مراکز درمانی و بسته های حمایتی بهداشت در کاهش و ریشه کن شدن بیماری سالک این گونه بیان کرد: اگر روزی پزشکان هندی به مداوای مردم میپرداختند، امروز و پس از انقلاب پزشکان بومی و گاها از شهر اصفهان به مراکز درمانی شرق اصفهان آماده خدمت رسانی هستند و این امر یعنی بها دادن به جوانان داخلی و جایگاه بالای علم پزشکی در ایران که قطعا بیان قبولی دانش آموزان شرق اصفهان در رشته های پزشکی طی این سال ها خالی از لطف نیست زیرا دادن انگیزه به جوان برای تحصیل علم پس از انقلاب دستاوردی بزرگ برای نسل جوانی است که خاطرات روزهای بهمن ۵۷ را شنیده اند و امروز زیر پرچم ایران صاحب سکوهای پیشرفت شده اند.

 

به گزارش اصفهان شرق، قطعا برگ برنده در دست انقلاب است و اگرچه دشمن با تحریم های سخت درصدد دشواری شرایط اقتصادی مردم است ولی این نقشه دشمن در برابر هزاران دستاورد انقلاب اسلامی نقطه کور از جانب دشمن به شمار می رود و مردم با صبر، ایمان و تلاش قطعا پله های موفقیت را در ایران اسلامی طی کرده و انشالله پرچم این انقلاب به دست امام زمان(عج) خواهد رسید تا شاهد تمدن اسلامی در جهان باشیم.

 

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.