سرویس: سیاسی 09:01 - پنجشنبه 17 شهریور 1401

آشنایی با دعوت نامه آلمان

دعوت نامه یک نامه رسمی است که از طرف فرد برای خانواده یا بستگان در کشور دیگر ارسال می شود. ارائه دعوت نامه از آلمان برای شما باعث می شود که راحت تر بتوانید ویزای آلمان را دریافت کنید.

به گزارش اصفهان شرق،

آشنایی با دعوت نامه آلمان

دعوت نامه یک نامه رسمی است که از طرف فرد برای خانواده یا بستگان در کشور دیگر ارسال می شود. ارائه دعوت نامه از آلمان برای شما باعث می شود که راحت تر بتوانید ویزای آلمان را دریافت کنید. دعوت نامه باید به زبان آلمانی باشد و فرد دعوت کننده آنرا امضا کند. این موضوع نشان دهنده این است که فرد دعوت کننده هزینه های سفر شما را به این کشور تقبل کرده است. دعوت نامه تاریخ انقضا دارد و توجه این نکته که در زمان تعیین شده برای سفر اقدام کنید بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم شما را با دعوت نامه آلمان آشنا کنیم.

شرایط دریافت دعوت نامه آلمان

دعوت نامه ای که برای شما ارسال می شود می تواند هر عنوان یا دلیلی داشته باشد. دریافت دعوت نامه به معنای قطعی اخذ ویزا نیست، ولی داشتن دعوت نامه می تواند در گرفتن ویزا به شما کمک کند و کارهایتان سریع تر پیش برود. از شرایط دریافت دعوت نامه آلمان این است که فرد دعوت کننده باید اقامت دائم در آن کشور را دارا باشد. البته اگر فرد اقامت موقت هم داشته باشد در بعضی موارد می تواند دعوت نامه ارسال کند.

دارندگان بلوکارت یا کارت آبی اروپا می توانند برای دوستان و خانواده خود دعوت نامه ارسال کنند. فردی که برای خانواده یا دوستان خود دعوت نامه می فرستد باید شرایط مالی خاصی داشته باشد و بتواند وثیقه مناسبی را در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد که تاییدی بر تامین هزینه های دعوت شونده در آلمان باشد. این وثیقه تا زمانی که فرد دعوت شده به آلمان از کشور خارج شود بلوکه می شود و بعد از تایید خروج فرد مهمان، وثیقه آزاد خواهد شد.

انواع دعوت نامه آلمان

برای سفر به کشور آلمان و گرفتن ویزا راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها داشتن دعوت نامه است. دعوت نامه ها انواع گوناگونی دارند که در این مطلب به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • دعوت نامه آلمان از نوع تجاری: دعوت نامه تجاری از طرف شرکت میزبان برای شرکت میهمان از طریق پست یا ایمیل ارسال می شود. درمورد دعوت نامه آلمان نکته ای که سفارتخانه آلمان به آن اهمیت می دهد توضیحات کامل درباره فرد یا افراد دعوت شده، علت دعوت آن ها، مهر، تاریخ و امضای شرکت میزبان در دعوت نامه است.
  • دعوت نامه آلمان از نوع کاری: اگر رزومه کاری شما مورد توجه یک کارفرما قرار بگیرد، برای شما دعوت نامه کاری ارسال می کند. کارفرما باید بتواند فرد دعوت شده را کامل ضمانت کند و این ضمانت در کشور مقصد صورت می گیرد. دعوت نامه کاری ازسخت ترین نوع دعوت نامه ها می باشد؛ چون متقاضی هر گونه تخلفی در کشور آلمان انجام دهد مسئولیت آن با دعوت کننده است.
  • دعوت نامه آلمان از نوع توریستی: پر تقاضاترین دعوت نامه آلمان دعوت نامه توریستی است. این نوع دعوت نامه از طرف شهروندان آلمان به دو صورت رسمی و غیر رسمی برای اقوام صادر می شود. اگر دعوت نامه ارسال شده برای شما از نوع رسمی باشد به این معنا است که دعوت کننده هزینه ها و مخارج سفر شما را به عهده دارد. دعوت کننده با ارائه یک تعهد هزینه سفر خانواده را تقبل می کند بعد از تحویل تعهدنامه و ارائه مدارک به سفارتخانه دعوت نامه ارسال می شود.
  • دعوت نامه آلمان از نوع نمایشگاهی: کشور آلمان همه ساله میزبان نمایشگاه های بین المللی مختلف مانند نمایشگاه فرش، اتومبیل، جواهرات و… است. این نمایشگاه ها از افراد کشورهای مختلف که مرتبط با موضوع نمایشگاه هستند دعوت می کنند. این دعوت نامه مانند دعوت نامه تجاری است و قوانین کشور درباره آن تا حد زیادی سخت گیری دارند. مدت سفر و اهداف شرکت کنندگان از سفر باید به طور واضح در دعوت نامه قید شود.
  • دعوت نامه آلمان از نوع پزشکی: کشور آلمان از نظر سطح پزشکی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، به همین دلیل بسیاری از بیماران در کشورهای مختلف که امکان درمان آن ها در کشور خودشان وجود ندارد تمایل دارند به این کشوربرای معالجه سفر کنند. برای دعوت نامه پزشکی آلمان باید مدارک بیمار برای پزشک و بیمارستان ارسال شود و فرد توسط بیمارستان تایید گردد. در این نوع دعوت نامه باید مدت سفر و هزینه های سفر مشخص شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ دعوت نامه آلمان

شخصی که قصد ارسال دعوت نامه آلمان را دارد باید یک سری مشخصات از فرد متقاضی را در متن دعوت نامه ثبت کند. مشخصات فرد دعوت شونده شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن دقیق، نسبت خانوادگی و مدارک لازم برای اثبات آن، هدف فرد متقاضی از سفر به آلمان، مدت زمانی که قرار است در این کشور بماند، زمان بازگشت او به کشور مبدا و آدرس دقیق محل اقامت متقاضی را شامل می شود. یک سری مدارک هم از دعوت شونده و دعوت کننده برای دعوت نامه باید ارائه داده شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • اصل و کپی شناسنامه شخص دعوت کننده و دعوت شونده
  • آدرس دقیق محل زندگی شخص دعوت کننده و دعوت شونده به همراه شماره تماس
  • گواهی اشتغال شخص دعوت کننده و مدارکی برای اثبات دریافت حقوق ماهانه
  • سند مالکیت یا اجاره نامه شخص دعوت کننده
  • مدارکی جهت اثبات اقامت دائم شخص دعوت کننده
  • تعهدی که در آن شخص دعوت کننده مسئولیت حمایت مالی شخص را به عهده می گیرد.

هزینه صدور دعوت نامه آلمان

مهم نیست شما دعوت نامه داشته باشید یا نه، در هر صورت باید هزینه ویزای آلمان به یورو به سفارت آلمان تحویل داده شود. امکان پرداخت به صورت سکه و یا کارت وجود ندارد بلکه باید هزینه ها را با اسکناس های یورویی پرداخت کنید.

مدت زمان اعتبار دعوت نامه آلمان

دعوت نامه آلمان تاریخ انقضا دارد و باید در زمان اعتبار آن برای سفر اقدام کنید. بعد از گذشت اعتبار آن دعوت نامه باطل می شود.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم یکی از راه های سفر به آلمان و اخذ ویزای این کشور، دریافت دعوت نامه است. دعوت نامه ها انواع مختلفی دارند که در بالا به توضیح آن ها پرداختیم. همچنین شخص دعوت کننده و دعوت شونده باید شرایط خاصی داشته باشند که مختصرا آن ها را بیان کردیم. شما با مراجعه به سایت سفری دیگر می توانید به اطلاعات جامع و کاملی درمورد دعوت نامه آلمان دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.