سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 13:43 - سه شنبه 02 مهر 1392

از بازسازی گلستان شهدا تا برداشتن قاب های قدیمی

تفنگساز رییس بنیاد شهید منطقه براآن و جرقویه گفت: برداشتن قاب عکس های شهدا طرح کلی در استان است و حک شدن عکس شهدا بر روی سنگ جایگزین قاب است.

Copy-of-مزار-و-مادر-شهید-Custom

به گزارش اصفهان شرق: در پی در خواست برخی از خانواده های شهدا در جهت ابراز ناراحتی  به منظوربرداشتن قاب عکس شهدا از مزار فرزندانشان و در خواست دنبال کردن به این خواسته ،  پیگیر رسیدگی به این موضوع شدیم.

مادر شهید آبروش از قاب عکس فرزندش گفت که هنوز در اتاق خانه نگهداری میکند و امید دارد تا بالای قبر شهیدش کار بگذارند.

وی گفت : برخی از ما مادران و پدران شهدا سواد خواندن نداریم و با عکس قاب شده ی همرزمان فرزندانمان بر سر مزارشان می رفتیم، حالا جایگزین آن قاب های پراز خاطره عکس کوچکی بر قبور شهدا است.

در گفتگو با تفنگساز رییس بنیاد شهید منطقه  دلیل این موضوع را پیگیر شدیم.

وی گفت: منطقه ی براآن شمالی و جنوبی حدود 13گلزار شهدا دارد واین طرح در بین مناطقی که اعتبار باز سازی به آنها  داده شده است، اجرا شد.

وی متذکر شد: طرح برداشتن قاب ها و حک کردن عکس شهدا به طورثابت ،  موضوع استانی است و در تمامی گلزار هایی که این باز سازی صورت گرفته عملی شده است.

تفنگسازتصریح کرد: کسانی که به گلستان شهدای شهرضا رفته باشند دیده اند که این طرح به طور کلی و در سطح وسیح اجرا شده است و اجرا نشدن این طرح در گلستان شهدای اصفهان به دلیل تعداد زیاد قبور شهدا ونبود اعتبار لازم جهت بازسازی است.

رییس بنیاد شهید منطقه افزود: هنوز در برخی از گلزار های شهدای منطقه این قاب عکس های قدیمی موجود است و دلیل این امر عدم اعتبار در جهت بازسازی بوده و دلیل دیگری ندارد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات بیان کرد: قاب عکس های قدیمی موجب بروز برخی مشکلات بود ولی طرح حک کردن عکس این مشکل را برطرف کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.