اصفهان شرق

با شرکت تسلا، بزرگترین پذیرنده بیت کوین آشنا شوید!

کدخبر: 214256
1401/05/09 در ساعت 16:47

اصفهان شرق- آگهی/

تسلا یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است. شرکت تسلا با هدف کاهش مصرف سوخت فسیلی و جایگزنی آن با خودرهای برقی وارد بازار شده است و توانسته در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد. از سوی دیگر مه ما شرکت تسلا را با مالک متومل آن، ایلان ماسک می‌شناسیم. همه ما از تاثیر ایلان ماسک رو بازار کریپتوکارنسی آشنا هستیم. در این مقاله با شرکت تسلا، بزرگترین پذیرنده دوج کوین بیشتر آشنا می‌شویم.

این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط کارآفرینان آمریکایی مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس و به نام نیکولا تسلا مخترع آمریکایی صربستانی نامگذاری شد. در چند ماه اخیر شرکت تسلا علاوه‌بر فعالیت‌های معمول خود، تحرکاتی در بازار ارزهای دیجیتال نیز داشته است. بخشی از این تحرکات به سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در این بازار و خصوصا حمایت از ارز دیجیتال دوج کوین است. بخشی نیز به خبرهایی مبنی بر استفاده از دوج کوین به‌عنوان یکی روش پرداخت در شرکت تسلا مربوط است. ما در این مقاله از وبلاگ تخصصی والکس ضمن معرفی کمپانی تسلا، به ارتباط این شرکت با ارز دیجیتال دوج کوین خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معرفی کمپانی تسلا

تسلا یک شرکت آمریکایی خودروسازی و انرژی پاک مستقر در آستین، تگزاس است. تسلا وسایل نقلیه الکتریکی، پنل‌های خورشیدی و کاشی‌های سقف خورشیدی، و محصولات و خدمات مرتبط را طراحی و تولید می‌کند. تسلا یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان است و با ارزش بازار بیش از 600 میلیارد دلار، با ارزش ترین خودروساز جهان تلقی می‌شود.

رودستر که در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد، از فناوری پیشرفته باتری و پیشرانه الکتریکی تسلا رونمایی کرد. پس از آن، تسلا اولین سدان تمام برقی ممتاز جهان (مدل S ) را از ابتدا طراحی کرد که در هر رده به بهترین خودرو در کلاس خود تبدیل شده است. مدل S با ترکیب ایمنی، عملکرد و کارایی، انتظارات جهان از خودروی قرن بیست و یکم را بالا برد.

در سال ۲۰۱۵، تسلا خط تولید خود را با مدل X، ایمن‌ترین، سریع‌ترین و تواناترین وسیله نقلیه کاربردی اسپورت در تاریخ که دارای رتبه‌بندی ۵ ستاره ایمنی در هر دسته از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها است، گسترش داد.

تسلا در سال ۲۰۱۶ با تکمیل طرح اصلی مخفی مدیرعامل (ایلان ماسک)، مدل ۳ را معرفی کرد؛ یک خودروی الکتریکی با قیمت پایین و با حجم بالا که تولید آن در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. اندکی بعد، تسلا ایمن‌ترین و راحت ترین کامیون تاریخ را معرفی کرد. این خودرو برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت، یعنی حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار در بیش از یک میلیون مایل طراحی شده است.

در سال ۲۰۱۹، تسلا از مدل Y، یک شاسی بلند سایز متوسط، با حداکثر ۷ صندلی، و Cybertruck رونمایی کرد که کاربرد بهتری نسبت به یک شاسی بلند سنتی و عملکرد بیشتری نسبت به یک خودروی اسپرت دارد.

خودروهای تسلا در کارخانه آن در فرمونت کالیفرنیا و گیگافکتوری شانگهای تولید می‌شوند. تسلا برای دستیابی به هدف خود برای داشتن ایمن‌ترین کارخانه‌ها در جهان، رویکردی فعالانه برای ایمنی اتخاذ می‌کند و کارکنان تولید را ملزم می‌کند تا قبل از اینکه قدمی بر کف کارخانه بگذارند، در یک برنامه آموزشی چند روزه شرکت کنند. از آنجا، تسلا به ارائه آموزش های حین کار و پیگیری عملکرد روزانه ادامه می‌دهد تا بتوان به سرعت پیشرفت‌ها را انجام داد. نتیجه این است که نرخ ایمنی تسلا در حالی که تولید رمپ افزایش می‌یابد، همچنان بهبود پیدا می‌کند.

کمپانی تسلا همچنین برای ایجاد یک اکوسیستم انرژی پایدار، مجموعه‌ای منحصر به فرد از راه‌حل‌های انرژی، Powerwall، Powerpack و Solar Roof را تولید می‌کند. این راه‌حل‌ها به صاحبان خانه، مشاغل و شرکت‌های برق امکان می‌دهد تولید، ذخیره و مصرف انرژی تجدیدپذیر را مدیریت کنند. پشتیبانی از محصولات خودرو و انرژی تسلا، Gigafactory 1 نام دارد که به‌عنوان تسهیلاتی برای کاهش قابل توجه هزینه‌های باتری طراحی شده است. تسلا با آوردن تولید سلولی در داخل مجموعه خود، باتری‌هایی را با حجم مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تولید می‌سازد. در عین حال نیز هزاران شغل ایجاد می‌کند.

این تازه آغاز راه است. با ساخت مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی تسلا، این کمپانی همچنان به تولید محصولات در دسترس و مقرون‌به‌صرفه برای افراد بیشتری ادامه می‌دهد. این فرایند در نهایت ظهور حمل‌ونقل پاک و تولید انرژی پاک را تسریع می‌کند. ماشین‌های الکتریکی، باتری‌ها و تولید و ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حاضر به‌طور مستقل در دسترس هستند، اما وقتی با هم ترکیب شوند، نمایشی قدرتمند‌تر دارند.

دوج کوین و تسلا

پروژه Dogecoin یک شبکه غیر‌متمرکز و متن‌باز برای پرداخت‌های آنلاین و انتقال‌های مالی با سرعت بالا و از طریق تراکنش‌های همتا به همتا (Peer To Peer) است. این رمزارز نسخه‌ای از لاکی کوین (اکنون منحل شده) است که خود یک فورک لایت کوین محسوب می‌شود (لایت کوین هم فورک بیت‌کوین است). فورک اصطلاحی است که برای تقسیم یک بلاک چین به دو مسیر بالقوه واگرا می‌شود و می‌تواند منجر به تغییر کامل پروتکل و در نهایت یک ارز دیجیتال کاملاً جدید شود. برای مثال، در سال ۲۰۱۷، بیت‌کوین کش پس از یک هارد فورک در بلاک چین بیت‌کوین ایجاد شد.

بلاک چین Dogecoin می‌تواند حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت‌کوین است. کوین‌ها در این پروژه از طریق فرایند استخراج تولید می‌شوند و در الگوریتم اجماع که از نوع اثبات کار (Proof of Work) است، از سازوکار اسکریپت (Scrypt) استفاده شده است. اسکریپت بلاکچین دوج کوین دارای هش کمتر (معیار قدرت محاسباتی در هر ثانیه) است و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج بیت‌کوین SHA-۲۵۶ مصرف می‌کند.

ایلان ماسک به‌عنوان شخصیت سال از جانب مجله تایم انتخاب شد. او در مصاحبه با این مجله، ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای یک شیوه پرداخت مناسب ندانست؛ اما دوج کوین را برای این موضوع گزینه مناسبی عنوان کرد. همچنین ایلان ماسک در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ یعنی ۲۳ آذر ۱۴۰۰ طی توییتی عنوان کرد که تسلا برخی از کالاها را با دوج کوین قابل خرید می‌سازد تا ببیند که چگونه پیش می‌رود. این مصاحبه و توییت ایلان ماسک باعث افزایش قیمت دوج کوین در بازار ارزهای دیجیتال شد.

این ارز دیجیتال یک ارز دیجیتال تورمی است و عرضه نامحدودی دارد. همانطور که گفتیم ساختار و عملکرد دوج کوین مانند ارز دیجیتال لایت کوین است؛ به همین دلیل تقریبا همه افرادی که می‌خواهند لایت کوین را استخراج کنند، استخراج دوج کوین هم انجام می‌دهند.

از آنجا که ارز دیجیتال دوج کوین یک روش های سریع و کم هزینه برای پرداخت است، از این ارز دیجیتال برای پرداخت جوایز و پاداش‌ها استفاده می‌شود. دیگر مورد استفاده از ارز دیجیتال دوج کوین، استفاده از آن برای رویدادهای خیره و جمع‌آوری کمک‌های مالی است. این کاربردها و ویژگی‌ها موجب شده است که  برخی شرکت‌ها روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. سه مورد از مهم‌ترین شرکت های سرمایه گذار دوج عبارت‌اند از:

  • تسلا
  • Quest Diagnostics
  • Square

انتهای پیام/