سرویس: رپورتاژ آگهی 12:28 - پنجشنبه 23 تیر 1401

چگونگی مقابله با غفلت عاطفی در ازدواج

غفلت عاطفی زمانی رخ می دهد که نیازهای عاطفی یک فرد نادیده گرفته می شود یا در یک رابطه به این نیاز ها بها داده نمی شود. برای کسی که غفلت را دریافت می کند، می تواند آسیب زا باشد و به روان آنها آسیب برساند. متاسفانه، غفلت عاطفی در ازدواج اغلب به دلیل اینکه […]

غفلت عاطفی زمانی رخ می دهد که نیازهای عاطفی یک فرد نادیده گرفته می شود یا در یک رابطه به این نیاز ها بها داده نمی شود. برای کسی که غفلت را دریافت می کند، می تواند آسیب زا باشد و به روان آنها آسیب برساند. متاسفانه، غفلت عاطفی در ازدواج اغلب به دلیل اینکه به اندازه آزار جسمی قابل مشاهده نیست، در اولویت بررسی قرار نمی گیرد. برخی از زوج ها مخصوصا زوج هایی که حق طلاق دارند ممکن است حتی متوجه نباشند که از تاثیرات عدم دریافت احساسات عاطفی در رابطه خود رنج می برند.

نشانه های غفلت عاطفی در ازدواج

اولین کاری که باید انجام دهید این است که علائمی را که نشان می دهد از غفلت عاطفی در ازدواج خود رنج می برید، شناسایی کنید. همانطور که پویایی هر ازدواج متفاوت است، جلوه های آن در رابطه شما نیز متفاوت است.

با این حال، در اینجا برخی از علائم گویا وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

  • در رابطه خود احساس تنهایی می کنید.
  • شما ترجیح می دهید زمانی را به تنهایی بگذرانید تا با شریک زندگی خود.
  • شما با هم در فعالیت های اجتماعی شرکت نمی کنید.
  • هنگامی که صحبت می کنید توسط شریک زندگی خود متوقف می شوید.
  • شما دائماً احساسات خود را سرکوب می کنید
  • شما احساس نمی کنید که می توانید خودتان در کنار شریکتان باشید
  • شما نمی دانید که شریک زندگی تان از شما چه می خواهد

 

چگونه غفلت عاطفی به روابط آسیب می زند؟

بی توجهی عاطفی آفت بسیاری از ازدواج هاست. ارتباط عاطفی بین زن و شوهر برای یک ازدواج شاد و سالم بسیار مهم است. وقتی نیازهای عاطفی هر یک از طرفین برآورده نشود، می تواند منجر به احساس نارضایتی و رنجش شود. اگر این شخص زوجه باشد و حق طلاق را نیز داشته باشد ممکن است منجر به جدایی زندگی نیز شود.

 

بهترین راه برای تعریف غفلت عاطفی زمانی است که یکی از طرفین نتواند حمایت عاطفی مورد نیاز طرف مقابل را ارائه کند و بالعکس. این با سوء استفاده عاطفی متفاوت است و بنابراین نباید آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. سوء استفاده عاطفی زمانی می باشد که همسر در حال انجام کارهایی است که می تواند از نظر عاطفی به شریک زندگی خود آسیب برساند. از سوی دیگر، غفلت عاطفی عبارت است از شکست در انجام کارهایی که رفاه عاطفی را در یک رابطه ارتقا می دهد.

 

این برای یک رابطه مضر است زیرا حمایت عاطفی یکی از پایه های اصلی یک ازدواج موفق است. وقتی حمایت عاطفی وجود داشته باشد، محبت و صمیمیت به دنبال دارد. و بدون محبت و صمیمیت، هر دو طرف ناراضی خواهند شد. سطح حمایت عاطفی در هر ازدواج با توجه به نیازهای عاطفی مختلف افراد درگیر متفاوت است. غفلت عاطفی از نظر زمینه ای نسبی است. میزان آنچه به عنوان رفتار غفلت آمیز تعریف می شود، بر اساس یک مورد به مورد بعد متفاوت است.

نکاتی برای مقابله با غفلت عاطفی در ازدواج

آیا همسرتان نیازهای عاطفی شما را نادیده می گیرد؟ اینها برخی از نکاتی است که می توانید برای مقابله با این وضعیت به کار ببرید. آیا لازم است از حق طلاق استفاده نمود؟

نقش قربانی را بازی نکنید

وقتی همسرتان نیازهای عاطفی شما را برآورده نمیکند، دردناک است. با این حال، دلیلی برای بازی کارت قربانی وجود ندارد. اگر این کار را انجام دهید، فقط وضعیت را بدتر می کند. شما در نهایت در یک بازی سرزنش قرار می گیرید و این برای رابطه شما فایده ای ندارد.

 

بهترین راه برای مقابله با آن صحبت مستقیم با همسرتان است. به آنها اجازه دهید بدانند چه احساسی دارید و فکر می کنید در کجا کمبود دارند. وقتی با همسرتان صحبت می کنید، مطمئن شوید که این کار را با احترام و صادقانه انجام می دهید. هیچ مشکلی در ازدواج وجود ندارد که ارتباط آزاد و صادقانه نتواند آن را برطرف کند. این یکی از آنها است.

از طریق صحبت کردن با هم کار کنید

ازدواج یک رابطه دو طرفه است. اگر فقط یک علاقه مند وجود داشته باشد، نمی توانید مشکلی را حل کنید. هر دو طرف باید تلاش یکسانی برای رفع مشکل داشته باشند.

هنگامی که صحبت را با همسرتان باز کردید، باید آشکارا درباره اقداماتی که باید برای رفع مشکل انجام دهید، به طور آشکار بحث کنید و به توافق برسید. برای شروع، می توانید هر زمان که نشانه هایی از رفتار غفلت آمیز آنها را مشاهده کردید، صحبت کنید. به این ترتیب، آنها قادر خواهند بود تشخیص دهند که چه زمانی کار اشتباهی انجام می دهند. آگاهی از رفتار آنها شروع خوبی برای اصلاح این موضوع در ازدواج شما است.

به علت مشکلات بوجود آمده رسیدگی کنید

هنگامی که در ازدواج خود با مشکلاتی مواجه می شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که علت اصلی چنین مشکلی را شناسایی کنید. در این شرایط نیز می توانید از همین رویکرد استفاده کنید. قبل از اینکه به رفتار همسرتان واکنش نشان دهید، به این فکر کنید که چه چیزی می تواند باعث آن شود.

 

  • آیا این یک موضوع اخیر است یا همسر شما از ابتدای ازدواج شما اینگونه بوده است؟
  • آیا به طور بالقوه توسط یک رویداد یا موقعیت خاص ایجاد می شود؟
  • آیا تغییر ناگهانی در رفتار همسرتان ایجاد شده است؟

 

اگر این رفتار توسط یک موقعیت ایجاد شده باشد، پس شانس شما برای اصلاح آن بسیار بیشتر از زمانی است که از ابتدا بخشی از رابطه شما باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.