سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 11:02 - چهارشنبه 28 خرداد 1393

امام جمعه اصفهان:

احیای امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

امام جمعه اصفهان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود، چنانکه از مهم‌ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن در دین ضروری بوده و ضامن بقای اسلام است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که ایشان پرسیدند زمانی که زنان فاسد، جوانان فاسق و بزرگ‌ترها امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، چه کار می‌کنید و اصحاب در پاسخ ایشان گفتند: مگر می‌شود امت اسلامی این‌گونه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: باید سعی کنیم معروفات در جامعه گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما در برابر احیای این فریضه مسئول هستیم و نباید برای احیای آن از هیچ تلاشی دریغ کنیم.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: ظاهر جامعه اسلامی باید بر مبنای ارزش‌های اسلامی و الهی باشد.

وی با تأکید بر برخورد با افرادی که گناه علنی مانند بی‌حجابی و بدحجابی را ترویج می‌دهند، خاطرنشان کرد: این افراد نه تنها به خود بلکه به کل جامعه ضرر می‌رسانند.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان با بیان اینکه برای مقابله با منکرات تنها کار فرهنگی کافی نیست، اظهار کرد: برای مقابله با منکرات علنی باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی یکی از مراحل امر به معروف را جهاد دانست و افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند، تمام واجبات و دستورالعمل‌ها و حتی جهاد در برابر امر به معروف مانند یک قطره در دریای بیکران است.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اهمیت مقوله امر به معروف به فرمایشی از امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: به واسطه امر به معروف همه فرایض برپا می‌شود.

وی افزود: در ادارات برای ترویج فرهنگ حجاب علاوه بر اینکه کارکنان باید حجاب را رعایت کنند باید به مراجعه کنندگان نیز تذکر داده شود.

استاندار اصفهان نیز با تأکید بر ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: برای احیای این فریضه باید طرح جامع و کامل داشته باشیم.

رسول زرگر‌پور افزود: برای احیای این فریضه با هر گونه کار فردی و سلیقه‌ای مخالف هستم.

استاندار اصفهان بر ساختار یکسان ستادهای احیا در استان تأکید کرد و افزود: با داشتن طرحی یکسان در همه زیرمجموعه‌ها می‌توانیم در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر موفق عمل کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز با تأکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه شعبان و آمادگی برای ورود به ماه رمضان گفت: براساس دستورالعمل‌ها این ستاد باید هر سه ماه یک‌بار در راستای احیای فریضتین تشکیل جلسه دهد.

حجت‌الا‌سلام عبدالجواد عبدالهی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر امنیت را برای مردم تأمین می‌کند، تصریح کرد: آزادی که بر مبنای دین باشد در راستای احیای امر معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را حق فردی هر مسلمانی دانست و خاطرنشان کرد: همه افراد در قبال انجام این فریضه الهی تکلیف دارند تا جامعه را به خوبی‌ها دعوت کرده و نسبت به اصلاح منکرات جامعه نیز تلاش کنند.

عبدالهی در ادامه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را روش و منش صالحان و راه همه انبیای الهی دانست و گفت: اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تا به آن میزان است که سایر فرایض و دستورات اسلامی در پرتو اجرای آن در جامعه محقق می‏‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.