سرویس: تولیدی 09:55 - دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

مصاحبه با مادر 5 فرزند از روستای قلعه شور اصفهان؛

مفهوم برکت در زندگی با داشتن 5 فرزند تجلی یافت/ خلاء، نداشتن تلویزیون در منزلمان نیست

نرگس خاتون حسینی متولد شهریور 1360 و فرزند اول یک خانواده شش نفره بود که دست روزگار و توکل وافرش به خداوند متعال امروز او را مادر 5 فرزند نام نهاد تا تمام توان خود را در تربیت صحیح فرزندان به کار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، این روزها هوای شهر، استان و کشورم، مملو از عطر بهار است تا ندای تازه شدن را در هر کوی و برزن، سر دهد. زنده شدن گیاهان به زیبایی، فضا را مملو از نشاط کرده و محصول شکوفه های بهاری را می تواند در ماه های بعد به خوبی چشید. اگر بخواهم واقع بینانه تر حاشیه گفتار را به متن بکشانم، باید بگویم که زندگی ما انسان ها در بهار فرزندآوری به سمت پیشرفت گرایش دارد و حاصل فرزندان صالح، با تربیت صحیح را می توان در رشد دستاوردهای آینده کشور به خوبی دید.

در این میان طبل برخی غربی ها بر زمستان کوک می شود تا زندگی را محدود کرده و طراوت را به سردی مبدل کنند. نسل کشی، تبلیغات سوء برای جلوگیری از فرزندآوری و کاهش جمعیت نمونه ای غمبار از طرف دشمن است تا جوان گرایی را محدود و کشورهایی با آینده ای سالمند را سبب سازد.

از طرفی برخی خانواده ها هستند که دست رد به تبلیغات دشمنان زده و برای افزایش جمعیت تلاش می کنند تا بتوانند نام خود را در شناسنامه افرادی به ثبت رسانند که برای ایرانی جوان و پویا وارد میدان شده اند.

خانواده خانم حسینی از اصفهان از جمله این عزیزان است که با داشتن 5 فرزند، نشاط غیر قابل توصیف را تجربه کرده و طعم شیرین مادری را به خوبی احساس کرده است.

نرگس خاتون حسینی متولد شهریور 1360 و فرزند اول یک خانواده شش نفره بود که دست روزگار و توکل وافرش به خداوند متعال امروز او را مادر 5 فرزند نام نهاد تا تمام توان خود را در تربیت صحیح فرزندان به کار گیرد. نرگس خاتون در سن 21 سالگی و زمانی که دانشجوی ریاضی دانشگاه پیام نور بود ازدواج کرد و به دلیل وقت گذاری برای زندگی مشترک ، ترم آخر را نیمه تمام رها کرد.

به منزل ایشان واقع در روستای قلعه شور از توابع شهر اصفهان رفتیم، منزل بسیار ساده و زندگی بدون آلایش ایشان توجه ما را به خود جلب کرد.

دختر اول این خانواده متولد 1383 و در حال حاضر عقد بودند و متاسفانه به دلیل سفر به تهران از دیدار ایشان محروم ماندیم، دو دختر این خانواده متولد 1386 و 1393 بودند و فرزند چهارم و پنجم نرگس خاتون، دو پسر متولد 1394 و 1399 بود.

از ویژگی های ناب این خانواده تربیت بر مدار ایمان و تقوا بود و این را می شد از دختر هفده ساله اش که حافظ قرآن بود و دستی بر هنر خوشنویسی داشت، متوجه شد. محمد فرزند شش ساله اش هم که به کار فنی علاقه داشت و در طی این مصاحبه بر سر دستگاه کاربافی کنار منزل، مشغول بافتن پارچه نخی بود.

نرگس خاتون، رزق را کامل دست خدا می داند و با اعتماد میگفت که هر بچه رزق خودش را می آورد و مفهوم برکت در زندگی را با حضور فرزندانم به خوبی درک کرده ام.

وی از زندگی با پنج فرزند اینگونه گفت: زندگی با پنج فرزند یک زندگی پویا و با نشاط است و ما لحظه‌های شاد زیاد داریم؛ از وقت‌هایی که پسر کوچک خانواده با شیرینکاری‌هاش همه ما را سرگرم می کند تا وقت‌هایی که بازی های گروهی در خانه می کنیم.

نرگس خاتون که در منزل جای خالی برای تلویزیون نگذاشته بود، اینگونه اظهار کرد: یک گوشی هوشمند داریم و خبری از تلویزیون و بازی های کامپیوتری در منزل ما نیست زیرا کانون خانواده ما به قدری گرم و پربار است که فرصتی بیهوده برای بچه ها باقی نمی ماند.

مادر پنج فرزند اصفهانی از دو رکن اساسی در تربیت فرزندانش اینگونه بیان کرد: لقمه حلال و تربیت دینی و اخلاقی از جمله ارکان اساسی در سبک تربیت فرزندانم بود و گفتن این نکته خالی از لطف نیست که نکات تربیتی قرآن در راس برنامه های تربیت کودک در زندگی ما به شمار می رفت.

خانم حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسافرت با 5 فرزند در زندگی شما جایی دارد، اظهار کرد: تا جایی که شرایط کاری اجازه دهد به مسافرت می رویم و بچه ها با مسافرت اصلا غریبه نیستند.

بانوی فعال و پرتلاش اصفهانی با اشاره به اینکه اولویت اول من فرزندان و خانواده است، خاطرنشان کرد: قطعا نوع حضور من در اجتماع متفاوت از دیگران است زیرا اولویت من بچه ها و محیط خانواده ام است ولی با این وجود برای زمانم برنامه ریزی داشته ام و در حوزه علمیه جامعه الزهرای قم، هفت سال دوره غیر حضوری را سپری کردم.

سخن اخر خانم حسینی با مسئولان بود و اینگونه مطرح کرد: مسئولان برای دادن تسهیلات، زمان و چند قلوزایی را مد نظر قرار می دهند ولی در صورتی که اخرین فرزند من در سال 1399 به دنیا آمده و چند قلو هم ندارم و این نکته مهمی است که مغفول مانده است.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی و ریحانه نیازی از اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.