سرویس: آخرین اخبار 10:06 - سه شنبه 20 اردیبهشت 1401

کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان شکنی در خانواده» منتشر شد

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان شکنی در خانواده» توسط این انتشارات منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق،روح‌اله بابایی اظهار داشت: این کتاب یک طرح پژوهشی با عنوان «تحلیل زمینه‌ها و عوامل ناراستی در خانواده و راهکارهای برون‌رفت از آن» بوده که از میان مصادیق فراوان ناراستی در خانواده،  چهارمصداق دروغ عادی، دروغ مصلحت‌آمیز، دورویی و تظاهر (نفاق)، وعده پوشالی (نقض عهد) را گزینش کرده و زمینه‌ها و عوامل و راهکارهای رفع آن را میان زوجین و فرزندان در خانواده تبیین می‌کند.

وی افزود: مؤلف درصدد است افزون بر بهره‌گیری از منابع دینی از جدیدترین مطالعات روان‌شناختی، اخلاقی، تحقیقات رشدی، جامعه‌شناختی و دیدگاه‌های کارشناسان خانواده، به استخراج چالش‌ها و تعارضات بی‌صداقتی در خانواده، و بررسی توصیه‌ها و اصول اخلاقی ناظر به آسیب‌‌ها و چالش‌ها، بپردازد، و پیشنهاد‌هایی را برای ارتقای ضریب شاخص صداقت در خانواده ارائه کند.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مباحث اصلی کتاب در چهار سرفصل ارائه می‌شود در سر فصل اول پس از بیان مقدمه و کلیات به مفهوم شناسی مفاهیم بر اساس دیدگاه‌های دینی و اخلاقی و روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه پرداخته می‌شود و تعریف دروغ و دروغ مصلحت‌آمیز و مجوز‌ها و مستثنیات آن در خانواده تبیین می‌شود. همچنین دورویی و دورویی مورد نظر این کتاب که دورویی اخلاقی است توضیح داده شده است.

وی عنوان داشت: در سرفصل دوم زمینه‌ها و عوامل ناراستی زوجین در خانواده در سه بخش زمینه ها و عوامل دور‌غ‌گویی، دورویی و وعده پوشالی میان زوجین بر اساس روش کیفی بازشناسایی می‌شود و مقوله‌های اصلی در اختیار مشاوران خانواده قرار داده می‌شود تا با استفاده از نتایج تحقیق، پاسخ‌گوی مراجع خود باشند.

بابایی افزود: در سرفصل سوم زمینه‌ها و عوامل ناراستی فرزندان در خانواده نیز در سه بخش زمینه‌ها و عوامل دروغ‌گویی فرزندان در خانواده و زمینه‌ها و عوامل دورویی اخلاقی فرزندان در خانواده و عوامل وعده پوشالی (خلف وعده) فرزندان در خانواده بر اساس روش مذکور بازشناسایی می شود و در سر فصل چهارم: راهکارهاي برون رفت از ناراستي در خانواده؛ در دو بخش راهکارهای برون رفت از ناراستی در میان زوجین و راهکارهای برون رفت از ناراستی فرزندان در خانواده تبیین شده و در این کتاب دروغ‌ معمولی و دروغ مصلحت‌آمیز در سرفصل واحدی ارائه‌ می‌شود.

چاپ نخست کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان شکنی در خانواده» تألیف حجت الاسلام اصغر هادی در 480 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 125،000 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.