سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:07 - سه شنبه 27 خرداد 1393

استاندار اصفهان:

اصفهان میزبان 400 هزار گردشگر خارجی طی 3 سال آینده است

استاندار اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده اصفهان میزبان 400 هزار گردشگر خارجی باشد که متأسفانه استان اصفهان با کمبود حدود 9هزار تخت مواجه می‌شود که جبران کمبود آن نیازمند سرمایه‌گذ‌اری 600 میلیارد تومانی است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کارگروه گردشگری استان اظهار کرد: خود را موظف به حمایت از طرح‌هایی می‌دانیم که هدف آن حفظ شرایط موجود طبیعت و محیط زیست باشد.

وی با تأکید بر اینکه کلیه طرح‌ها باید دارای ارزیابی زیست محیطی باشد، اظهار کرد: فلسفه وجودی برخی از طرح‌ها از جمله گردشگری، حفظ محیط زیست است. در طرح‌های گردشگری در صورت از بین رفتن محیط زیست اطراف طرح مورد نظر، تمامی مزیت نسبی طرح و جذابیت گردشگری آن نیز از بین رفته و اساساً طرحی وجود نخواهد داشت.

زرگرپور بر حمایت از طرح‌هایی که هدف آن حفظ شرایط موجود طبیعت و محیط زیست است تأکید کرد و رعایت چارچوب‌ها، قوانین و ضوابط را در حمایت از این طرح‌ها لازم دانست.

وی با بیان اینکه در سال 1396، حضور حداقل 400 هزار گردشگر خارجی در استان اصفهان به عنوان اولین مقصد گردشگری کشور پیش بینی شده است، وجود زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر را ضروری دانست.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: در صورت تحقق این پیش بینی، استان اصفهان با کمبود حدود 9 هزار تخت مواجه خواهد شد که سرمایه‌ای 600 میلیارد تومانی طلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمبود هتل در بحث گردشگری استان و شهر اصفهان کاملاً مشهود است، خاطرنشان کرد: اولویت اول ما تکمیل هتل‌های نیمه تمام و تجهیز آن بوده و در همین راستا 3500 تخت به تخت‌های موجود اضافه می‌شود.

استاندار اصفهان تشکیل یک کارگروه با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی جهت بررسی علت نیمه تمام ماندن هتل‌ها و برطرف نمودن مشکلات موجود را ضروری دانست.

وی تصریح کرد: متقاضیان و افرادی که به شرط فراهم بودن زمین و تغییر کاربری حاضر به سرمایه گذاری در بحث اماکن اقامتی باشند، باید مورد رصد و بررسی قرار گیرند.

زرگرپور تغییر سیاست‌های شهرداری در راستای تسهیل شرایط جهت ساخت هتل و اماکن اقامتی را لازم دانست.

در این جلسه مباحث مربوط به طرح جامع گردشگری از جمله سند اشتغال، فرهنگ سازی، حضور بیشتر گردشگران و پیش بینی فضای اقامتی در حد انتظار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار و حمایت از ساخت و ساز در حوزه مراکز اقامتی، انسجام در کار را مهم دانست و برای حمایت از این فعالیت اعلام آمادگی نمود.

در ابتدای این جلسه کلیات طرح جامع گردشگری سد قره قاچ سمیرم پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات و پیشنهادات اعضاء به تصویب رسید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.