سرویس: اقتصادی 07:31 - شنبه 21 اسفند 1400

میلگردها پرفروش‌ترین محصولات آهنی در ایران

مصالح آهنی از جمله میلگرد را می‌توان در لیست پرکاربردترین و پرفروش‌ترین محصولات در صنایع ساخت و ساز دانست. میلگردهای موجود در بازار ایران دارای انواع و استانداردهای مختلفی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، چرا در بازار برای میلگرد قیمت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم؟

میلگردها پرفروش‌ترین محصولات آهنی در ایران هستند

مصالح آهنی از جمله میلگرد را می‌توان در لیست پرکاربردترین و پرفروش‌ترین محصولات در صنایع ساخت و ساز دانست. میلگردهای موجود در بازار ایران دارای انواع و استانداردهای مختلفی هستند. در هرنوع استاندارد، از متریال متفاوتی برای ساخت این نوع مصالح آهنی استفاده می‌شود. میزان عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز، نوع متریال به‌کار رفته و کیفیت‌های مختلف از جمله دلایلی هستند که در قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند. اگر قصد آشنایی با این دلایل و همینطور مرجعی مناسب جهت دریافت قیمت و خرید این نوع مصالح فلزی را دارید، این مطلب را مطالعه کنید.

دلایل برتری‌ میلگرد ایرانی نسبت به خارجی

در بازار ایران میلگردها در برندهای مختلفی وجود دارند. نکته‌ای که باید در این میان به آن‌ها توجه کنید این است که برخی میلگرد را از بازارهای خارجی وارد ایران می‌کنند. میلگردها با استانداردهای مختلفی مطابق با نوع ساخت و سازهای هرکشور ساخته می‌شوند. از این رو در زمانی که قصد خرید میلگرد دارید، باید به استاندارد میلگرد توجه ویژه داشته باشید.

در بسیاری از مواقع، میلگردهای خارجی موجود در بازار ایران قیمت بیشتری نسبت به میلگردهای تولید داخل دارند. همچنین به دلیل وارداتی بودن این میلگردها و نوسانات شدید قیمت ارزهای خارجی در ایران، به هیچ عنوان قیمت این نوع میلگردها ثابت نیست. از این رو، خرید میلگردهای خارجی ممکن است ریسک زیادی برای شما داشته باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد در بازار ایران

تولید میلگرد در بازار ایران بسیار پررونق است. در زمان خرید این نوع از مصالح فلزی ساخت و ساز نیز ممکن است شما با قیمت‌های مختلفی برای یک نوع میلگرد مواجه شوید. چه عواملی در قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند؟ آیا کیفیت ساخت میلگردها با هم تفاوت دارد؟ آیا هرنوع استاندارد میلگرد قیمت خاص خود را دارد؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

عرضه و تقاضا؛ دلیلی بر عدم ثبات قیمت میلگرد

اگر در طول یک هفته شما هرروز عبارت ” قیمت میلگرد امروز ” را جست و جو کنید، متوجه می‌شوید که قیمت میلگرد در هیچکدام از این روزها ثابت نیست و ساعتی در حال تغییر است. یکی از دلایلی که باعث بروز این موضوع می‌شود، عرضه و تقاضا است.

زمانی که درخواست‌ها برای یک نوع کالای خاص افزایش پیدا کند و در عین حال میزان عرضه آن به بازار این روند را نداشته باشد، در مدت کوتاهی قیمت محصول مورد نظر دچار حباب می‌شود و افزایش پیدا می‌کند. حال این موضوع می‌تواند برای نوع خاصی از میلگرد نیز اتفاق بیوفتد.

اگر متوجه شدید که میلگرد مورد نظر شما به دلیل عدم عرضه به اندازه کافی در بازار دچار افزایش قیمت شده است، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مشابه را خریداری کرده یا اینکه صبر کنید تا قیمت میلگرد مورد نظر به مبلغ واقعی خود برگردد.

برند تولیدکننده میلگرد؛ موضوعی که در قیمت این مصالح تاثیر می‌گذارد.

زمانی که شما برای خرید یک نوع میلگرد با استانداردی خاص اقدام می‌کنید، متوجه می‌شوید که برندهای متنوعی آن مدل را تولید کرده‌اند و با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند. پس در این موقعیت خرید از کدام برند می‌تواند انتخابی مناسب باشد؟

به عنوان مثال، اگر دو عبارت ” قیمت میلگرد شاهین بناب ” و ” قیمت میلگرد زاگرس” را جست و جو کنید، متوجه می‌شوید که برای میلگردی با گواهی ISO و استاندارد A2 از هرکدام از این برندها قیمت‌های مختلفی وجود دارند. در این موقعیت، دو حالت وجود دارد. اولین حالت این است که کیفیت برند گران‌تر بهتر است و شما با پرداخت مبلغی بیشتر، کیفیت بهتر را نیز دریافت می‌کنید.

حالت دوم برای تفاوت قیمت میان دو برند، به اعتبار آن دو برمی‌گردد. شاید برند ارزان‌تر  کیفیتی بهتر نسبت به برند گران‌تر داشته باشد، اما برند گران‌تر به دلیل تاریخچه قوی تر و شناخته‌ شده‌تر بودن، محصولات خود را با قیمت بیشتری ارائه کند.

به عنوان مثال قیمت میلگرد زاگرس ارزان تر از قیمت میلگرد شاهین بناب است.

نوسانات قیمت دلار؛ دلیل گرانی و عدم ثبات قیمت میلگرد در بازار

فعالان ساخت و ساز این موضوع را می‌دانند که کوچک‌ترین نوسان در بازار ارزهای خارجی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در قیمت مصالح، مخصوصا مصالح فلزی داشه باشد. از این رو، می‌توان نوسانات ارزی را دلیلی مناسب برای عدم ثبات قیمت میلگرد در بازار ایران دانست.

شاید برای بسیاری این سوال وجود داشته باشد که نوسانات ارز چه ارتباطی با قیمت میلگرد دارد. در بسیاری از مواقع، مواد اولیه برای تولید میلگرد از خارج از کشور وارد ایران می‌شوند و از این رو، به دلیل گرانی ارز خارجی، مواد اولیه نیز گران می‌شوند و شاهد عدم ثبات قیمت‌ها خواهیم بود.

هر استاندارد میلگرد دارای قیمت خاص خود است

در هرنوع استاندارد میلگرد از متریال و طراحی‌های خاصی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، میلگردهای استاندارد A1 از نوع فولاد نرم و قابل انعطاف و همچنین بدون آج هستند. اما در میلگردهای A4 از فولاد سخت استفاده می‌شود تا استحکام میلگرد به حداکثر برسد. به همین خاطر، در زمان خرید میلگرد، شما باید برای خرید یک میلگرد نوع A4، هزینه بیشتری را نسبت به A1 بپردازید.

معرفی برترین کارخانه‌های سازنده میلگرد در ایران

کارخانه‌های ذوب آهن و تولید میلگرد بسیاری در بازار ایران وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارخانه حسن‌رود اشاره کرد. این کارخانه‌‎ها به دلیل کیفیت بالای محصولات خود، سالانه انواع مدل میلگرد و دیگر مصالح فلزی ساختمانی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند. لازم به ذکر است که برند میلگرد در قیمت آن تاثیرگذار است. از جمله برترین تولیدکننده‌های میلگرد در بازار ایران نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • مجتمع فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد میانه
  • مجموعه فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا
  • شرکت فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یزد
  • فولاد ابرکوه یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب

دریافت قیمت روز و سفارش میلگرد در اسرع وقت در مجموعه تهران آهن

میلگرد یکی از عناصر مهم در ساخت و ساز است و انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد. عوامل مختلفی بر قیمت روزانه میلگرد تاثیر می‌گذارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوسانات ارزی اشاره کرد. اگر به دنبال مجموعه‌ای هستید که قیمت روز میلگرد را به طور مداوم اعلام کند و به راحتی با کمک آن بتوانید مصالح فلزی و آهنی را خریداری کنید، ما به شما تهران آهن را پیشنهاد می‌دهیم. شما همین حالا نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.