سرویس: اخبار شهرستان 14:05 - یکشنبه 10 بهمن 1400

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) خبر داد؛

برنامه ریزی ۱۰۰ عنوان برنامه برای دهه مبارک فجر/ واگذاری سهمیه 500 پنل خورشیدی به شرق اصفهان توسط بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به محرومیت های شرق اصفهان گفت: به منظور ایجاد مشاغل زودبازده، سهمیه 500 پنل خورشیدی به شرق اصفهان توسط سازمان بسیج واگذار شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سازندگی حوزه های مقاومت بسیج از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جواد داستانی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین اظهار کرد: بزرگترین هدف برنامه دهه فجر در سال ۱۴۰۰ و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین و ترویج ارزش ها، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت و بسط امید به آینده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به لزوم گرامی داشت دهه فجر تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگی که امام(ره) برای این انقلاب ترسیم کرده بود و به آن نیز رسید اهمیت دادن به مردم، حضور مردم و اعتماد راسخ مردم برای پیروزی این انقلاب بود؛ امام به تنهایی و مردم به تنهایی نمی توانستند انقلابی را به پیروزی برسانند.

وی با بیان اینکه هر حکومتی برای بقا خود به سه پارامتر قانون، مردم و حاکم نیاز دارد، ادامه داد: حضرت امام اعتقاد داشت قانون باید جامع، کامل و فراگیر باشد و حاکم باید عالم، مدیر، متدین و با تقوا باشد و مردم که با امام و قرآن دست در دست هم دادند تا اینکه پیروزی انقلاب رقم خورد و با شعار نه غربی نه شرقی انقلاب ما به پیروزی رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: امروز جامعه ما نیاز به تبیین دارد و تاریخ باید برای مردم گفته شود تا مردم دستاوردهای این انقلاب را در این ۴٣ سال بدانند، پیروزی انقلاب اسلامی با یک روحیه انقلابی، ولایت مداری، تکیه بر جوانان و مردم و اتکا به توان داخلی شکل گرفت.

جواد داستانی با اشاره به پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف در طول انقلاب به دست آمده است، بیان کرد: دو هزار و ٧١١ مقاله در زمان قبل از انقلاب داشتیم  اما اکنون بیش از سه میلیون و ٣٧٧ هزار مقاله علمی در کشور داریم، هیأت علمی قبل از انقلاب اسلامی هشت هزار و ٢۴٩ نفر بودند و امروز بیش از ٧٢ هزار نفر هیأت و رتبه علمی داریم که بالغ بر ٩ برابر است.

وی ادامه داد: همچنین تولید ملی قبل از انقلاب صد میلیارد دلار بوده و امروز بیش از هزار و ۶۴٠ میلیارد دلار تولید ملی و داخلی ما است، فقر مطلق قبل از انقلاب بیش از ۴۶ درصد بوده و امروز فقر مطلق ما نزدیک  شش درصد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به خیانت هایی که موجب شد قسمت هایی از کشور در زمان شاه های مختلف از ایران جدا شود، گفت: اما در ۴۳ سال انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس، با ایستادگی مردم و رهبری امام و مقام معظم رهبری یک وجب خاک از ایران جدا نشد و این پیام امام و شهدا به کل دنیا بود که ما می توانیم و زیر بار ظلم نمی رویم.

جواد داستانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در زمینه بین المللی افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران به یک قدرت جهانی و بلکه منطقه ای تبدیل شده است و با وجود تحریم هایی که برای کشور وجود داشته است ولی ما شاهد پیشرفت هایمان در دنیا هستیم.

داستانی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد برنامه های این ناحیه در دهه فجر ادامه داد: با تشکیل ستاد دهه فجر در شهرستان ها برنامه ریزی های دهه فجر در شهرستان ها با محوریت و مسئولیت فرمانداران و دبیری بسیج برنامه ریزی و شروع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اظهار کرد: فعال کردن قرارگاه های شهید سلیمانی محله محور با موضوع خدمت رسانی و محرومیت زدایی که یکی از اقدامات ویژه دهه فجر ما است شروع شده که ماموریت اصلی بسیج نیز همین محرومیت زدایی و خدمت رسانی است.

وی در مورد برنامه های دهه فجر بیان داشت: عطر افشانی و گل افشانی در ۱۲ بهمن در مزار شهدا، زنگ مقاومت در مدارس توسط بسیج دانش آموزی، رژه موتور سواری و خودرویی توسط حوزه های مقاومت در شهرستان ها، برگزاری جشنواره شهیدانه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، اعزام گروه های جهادی محله محور و جغرافیا محور به منظور خدمت رسانی  از جمله برنامه های پیش بینی شده است..

جواد داستانی اذعان کرد: همچنین برگزاری جلسات بصیرت افزایی در سطح پایگاه های مقاومت، اجرای کرسی های آزاد اندیشی، برپایی موکب های هنری، برگزاری جشن های پیروزی انقلاب، اجرای سرودهای خیابانی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، نذر خون بسیجیان، اجرای شیف ایثار، برپایی میز خدمت در ادارات و مصلی های نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی، برپایی نمایشگاه‌های عکس دهه فجر با موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب‌ بصورت یک برنامه ویژه یعنی جهاد تبیین از برنامه های دیگر برنامه ریزی شده است.

*100 عنوان برنامه برای دهه فجر برنامه ریری شده است

وی با بیان اینکه در دهه فجر حدود ۱۰۰ عنوان برنامه برای اجرا، تدوین شده و در سطح شهرستان ها انجام خواهد شد، گفت: ناحیه امام علی در راستای محرومیت زدایی و کمک به مردم در سال ١۴٠٠ اقداماتی را دستور کار خود قرار داده است.

*اقدامات در راستای محرومیت زدایی و کمک به مردم در سال ۱۴۰۰
داستانی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی ها در شرق اصفهان و نگاه ویژه به این منطقه ۵۰۰ سهمیه نصب پنل های خورشیدی برای شرق اصفهان اختصاص پیدا کرده است که می تواند اشتغال زایی کند و بسیجیان داوطلب می توانند برای استفاده از این سهمیه به سازندگی حوزه های مقاومت مراجعه داشته باشند.

وی بیان کرد: در طرح جهاد روشنایی ۲۲ طرح نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی در ۵ مگابایت و ١٠ مگابایت که در شرق اصفهان دنبال شده که چند مورد افتتاح و چند مورد دیگر  نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

جواد داستانی عنوان کرد: همچنین تهیه و توزیع بیش از ۸۰۰ بسته لوازم تحریر در اول مهر، ترمیم و مرمت یک باب مسجد توسط گروه های جهادی؛ اجرای پروژه های لایروبی قنات در روستاهای جزه، تینجان و میرجعفر با تلاش گروه های جهادی؛  خرید ۴ تانکر ذخیر آب شرب در جرقویه و کوهپایه؛ اجرای پروژه ساخت کارگاه قالی بافی در فساران، اعزام تیم تخصصی دندانپزشکی و همچنین اعزام ٣٠ تیم پزشک به منطقه با ویزیت رایگان و نیم بها را در شرق استان داشتیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) خاطرنشان کرد: کمک به توسعه اشتغال و اشتغالزایی بالغ بر ۱۵۰ نفر با استفاده از ظرفیت های صندوق های قرض الحسنه انجام شد که در محلات توسط پایگاه های بسیج در رشته های خیاطی، دامداری و قالیبافی ایجاد شده است.

وی در مورد دیگر اقدامات در این زمینه گفت: اجرای طرح مبارزه با سالک در سال که در چهار مرحله انجام می شود؛ تهیه و توزیع ۲۰ سری جهیزیه برای خانواده های نیازمند که با کمک خیران و کمیته امداد انجام شد، برگزاری دوره های آموزش اقتصاد مقاومتی، ترمیم و مرمت بالغ بر ۱۱ خانه محروم، ساخت ۴ منزل محروم و همچنین تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به مناسبت های مختلف در شرق اصفهان بخشی از این اقدامات است.

داستانی تاکید کرد: علاوه بر این اقدامات یکی از پایگاه های بسیج به مرکز درمانی تبدیل شده و در طول هفته با حضور پزشکان متخصص در زمینه های مختلف این پایگاه با تجهیز امکانات به صورت یک مرکز درمانی  در حال فعالیت است؛ مشاوره بیش از ۵۴٠ نفر از بسیجیان جهت اشتغال‌زایی در زمینه های مختلف، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، جمع آوری کمک های مردمی در جهت تامین هزینه های درمانی بیماران، تهیه کمک هزینه پنج سری سیسمونی نیز از اقدامات دیگر ناحیه در امسال است.

وی بیان داشت: همچنین اجرای طرح خانه به خانه آموزش پیشگیری از سالک توسط گروه های جهادی، تهیه چند سری از لوازم خانگی برای منازل محرومان، برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه برای آحاد مردم، تهیه و پر کردن کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی که در منزل بستری بودند، برگزاری کلاس های درسی ویژه دانش آموزان و خانوادهای نیازمند، تهیه و توزیع لباس و کفش برای دانش آموزان خانواده های نیازمند، راه اندازی ۷۶ صندوق قرض الحسنه مردم یاری و اشتغالزایی در شرق اصفهان نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: سه میلیارد تخصیص وام اقتصادی مقاومتی بوده است که یک و نیم میلیارد آن جذب شده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: ما هر چه برای مردم  کار کنیم کم کار کردیم و هرچه بدویم کم دویده ایم، باید همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیریم.

داستانی گفت: حضرت امام هنگامی که می خواست انقلاب کند اعتقاد راسخ به مردم داشت و آن اعتقاد بود که موجب پیروزی انقلاب شد، امروز اگر در رأس و محوریت برنامه هایمان اعتقاد راسخ به حضور مردم و قدرت مردم نداشته باشیم نمی توانیم قدم از قدم برداریم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.