اصفهان شرق

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف بسیج است

کدخبر: 213140
1400/10/08 در ساعت 11:37

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، این در این جلسه ابتدا حاج حسین جمشیدی یکی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه با بیان که خداوند متعال امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر را عامل برتری و امتیاز امت اسلامی می داند، اظهار کرد: خداوند در آیه 110 سوره آل عمران می فرماید«کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر» شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار گشته‌اید، زیرا به نیکوکاری امر می‌کنید و از بدکاری باز می‌دارید.

وی با اشاره به اینکه دو فریضه عظیم امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر، تضمین‌کننده اقامه سایر فرایض الهی است تصریح کرد: خداوند با واجب کردن این دو فریضه خواسته است با ایجاد نظارت عمومی فراگیر و گسترده و خواست عمومی مؤمنین و مسلمین، از افرادی که واجبات و مستحبات الهی را ترک کرده‌اند یا مرتکب محرمات و مکروهات الهی شده‌اند، آن‌ها را وادار به عمل به معروفات و ترک منکرات کند .
در ادامه فرماندهی حوزه مقاومت بسیج 5 امام محمد باقر(ع) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «تمامی آحاد ملت مسلمان، در حفظ و حراست از احکام نورانی اسلام و سعی در گسترش و تعمیق آن در جامعه، دارای وظیفه‌ای بزرگ‌اند. امربه‌معروف و نهی ‌از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است، باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی، صلاح، برچیده شدن زشتی، گمراهی و فساد مسئول احساس کند.

سرهنگ عابدی در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی بوجود آمده در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از عوامل این موضوع اشاعه فرهنگ غرب در بین جوامع ما است که دشمنان اسلام با استفاده از حربه تهاجم فرهنگی تا حدی توانسته اند به هدف خود برسند.

وی در ادامه را نجات از این آسیب ها را ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و افزود: اگر مردم سبک زندگی ایرانی اسلامی را در پیش بگیرند و در بین همه مردم فرهنگ سازی شود بیشتر آسیب های اجتماعی موجود از بین خواهد رفت.

فرمانده حوزه 5 در ادامه از فرماندهان پایگاه های بسیج خواست با برنامه ریزی و گسترش کلاس های توجیهی و آموزشی،و دعوت از اساتید و مشاوران در این خصوص اقداما لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ احمد صادقی