سرویس: اخبار شهرستان 09:06 - سه شنبه 16 آذر 1400

در مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

حمایت از آمران به معروف باعث دلگرمی نیروهای انقلابی و دغدغه مند خواهد شد

حجت الاسلام جعفری مدیر کل دادگستری اصفهان: ما در چارچوب قانون قاطعانه از آمرین به معروف و ناهی از منکر حمایت کرده و تفاهم نامه همکاری با مجمع رهروان امربه معروف جهت همکاری بیشتر منعقد خواهیم کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان جلسه مشترک وفصلی مجمع ونیروی انتظامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری مدیر کل دادگستری استان اصفهان برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام جعفری به اهمیت امربه معروف ونهی از منکر اشاره واظهار داشت: اولین کسی خود را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می کند خود خداوند متعال می باشد که با این معرفی پی به ارزش واهمیت امربه معروف ونهی از منکر می بریم.

وی تصریح کرد: عدالت ناموس عالم خلقت است و یکی از عناصر مهم در عالم وجود حیات اجتماعی است که باید در این حیات اجتماعی هرچیزی در جای خود قرار گیرد و حریم و حدود ها رعایت شود.

حجت الاسلام جعفری به فرق بین فحشا ومنکر اشاره و افزود: فحشا یک گناه پنهانی است ومنکر یک گناه علنی که این منکر باعث می شود جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهدو خداوند متعال هردو را نهی کرده است. کسی که انسانیت دارد نباید در خلوت وجلوت گناه کند باید حدود الهی را حفظ کنیم خداوند به خوبی ها امر و از بدی ها وزشتی ها نهی می کند.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از خداوند متعال پیامبران هستند که امر به معروف و نهی از منکر می کنند و یکی از برجسته ترین ویژگی های پیامبران این بود که امربه معروف ونهی از منکر می کردند. او لیاء خدا و ائمه معصومین و صالحان ونیکان که قدرت و تمکن پیدا کردند تا حکومت اسلامی تشکیل بدهند بالاترین ظرفیت حکمرانی اسلامی امربه معروف ونهی از منکر است.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان به غربت امربه معروف و نهی از منکر اشاره و افزود: امروز در جامعه فریضتین امربه معروف ونهی از منکر غریب واقع شده است و باید تلاش کنیم که گرد و غبار غربت را از چهره این دو فریضه مهم بزداییم. باید عملا همه مسئولین از جمله استاندار و دستگاه قضایی به صورت جدی در احیای امربه معروف ونهی از منکر به میدان بیایند و همه ظرفیت ها را در این امر مهم بکار بگیرند.

حجت الاسلام جعفری به نخبگان جامعه اشاره و افزود: یکی از گروه هایی که در جامعه امربه معروف ونهی از منکر می کنند نخبگان وخواص هستند که مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر یک سازمان مردمی می باشد. جمعی از نخبگان و صاحبان نفوذ در جامعه هستند که در احیای امربه معروف و نهی از منکر فعالیت های چشمگیری داشته اند و مردمی بودند. یکی از شاخصه های مهم مجمع این است که مردم خودشان برای آراسته بودن ظاهر و باطن جامعه اسلامی تلاش می کنند.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان به حمایت از آمرین به معروف وناهیان از منکر اشاره واظهار داشت:حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر از وظایف دستگاه قضایی می باشد که در اصفهان شعبه های قضایی ویژه در خصوص آمران به معروف و ناهیان از منکر راه اندازی خواهد شد.

وی در پایان به بعضی از هنجار شکنان در خصوص کشف حجاب در خودرو ها و محل های عمومی اشاره و بیان داشت: حجاب وپوشش اسلامی یک وظیفه شرعی و قانونی برای همه می باشد و باید با کسانی که رعایت این مسائل راندارند و در خودرو ها و محل های عمومی کشف حجاب می کنند به شدت برخورد شود.

در ابتدای این جلسه سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با کمک وهمراهی مردم از فتنه ای که با مدیریت منافقین وضدانقلاب وحمایت دشمنان نظام در حال شکل گیری بود جلو گیری شد و دشمنان نظام باید بدانند مردم مطالبه گری خودرا از مسیر های قانونی پیگیری خواهند کرد و نخواهند گذاشت این مطالبه گری های به حق از طریق دشمنان نظام به انحراف کشیده شود.

وی به همکاری های مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اشاره و افزود: مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر یک نهادی است که برآمده از بطن مردم است و تنها نهادی که امروز در کنار نیروی انتظامی با حضور میدانی همکاری می کند، مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان است.

در این جلسه سردار استکی رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر اصفهان اظهار داشت: با توجه به اهمیت امربه معروف ونهی از منکر در جامعه مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر ماموریتش با کمک مردم احیای این دو فریضه و واجب فراموش شده است که بحمد الله با استقبال مردم از برنامه های فرهنگی و اغنایی مجمع و همچنین حمایت قضایی و پشتیبانی انتظامی از آمران موفقیت‌های خوبی را داشته و باید درتمام ابعاد این واجب فراموش شده پیگیری شود.

در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده جانشین مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان داشت: همکاری های خوبی را با نیروی انتظامی و همچنین دیگر نهادها در خصوص مبارزه با فساد داریم که باید این همکاری ها در راستای حمایت قضایی که از آمران به معروف صورت و تقویت شود و این حمایت ها باعث دلگرمی نیرو های انقلابی و دغدغه مند خواهد شد.

انتهای پیام/عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.